شناسهٔ خبر: 105897 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نایب رئیس اول مجلس:

استیضاح وزیر اقتصاد اعلام وصول نمی‌شود

ابوترابی/2 نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: فعلاً استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام وصول نمی شود تا به نقشه راه قابل قبول برسیم.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در ارتباط تلفنی باگفتگوی ویژه خبری افزود: بر اساس مصوبه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و همکاران طراح استیضاح، امروز جلسه ای تشکیل دادیم.

وی گفت: مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و حتی برخی از مؤسسات مجاز مالی در نظام اقتصادی کشور اختلال ایجاد کرده اند و دولت و مجلس در این زمینه اتفاق نظر دارند.

ابوترابی فرد افزود: مؤسسه مالی و اعتباری میزان هم در راستای همین اختلال است که عده قابل توجهی از شهروندان را با مشکل جدی روبرو کرده است و نمایندگان مجلس نمی توانند به این علت که دولت کار خود را  تازه آغاز کرده است از این مسئله بگذرند بلکه دولت باید پاسخگو باشد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: طرح استیضاح برای این بوده است که مشکلات مردم را منتقل کنند و طرح سؤال موجب شفاف شدن مسئله می شود و طرح این استیضاح به معنای مقصر دانستن وزیر امور اقتصادی و دارایی نیست بلکه در جهت پاسخگویی مسئولان دولت و هموار شدن راه حل این مسئله است.

مسئول مستقیم تنظیم بازار پولی ، بانک مرکزی است

وی گفت: مسئول مستقیم تنظیم بازار پولی ، بانک مرکزی است و پاسخگو هم باید خودش باشد اما چون در این راستا تنها می توانیم مسئله را با وزیر اقتصاد مطرح کنیم به همین علت او را دعوت کردیم.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه دو مسئله اصلی مطرح شده است افزود: یکی موضوع مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز از جمله موسسه "میزان"  و دیگری موضوع مالیات است.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی می گوید تنها ۳۰ درصد واجدان پرداخت مالیات، مالیات می پردازند بنابراین لازم است در جهت اصلاح ساختار نظام مالیاتی کشور حرکت کنیم.

ابوترابی فرد افزود: طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی هم قبول دارد که کسانی باید مالیات پرداخت کنند که سود کرده و آنهایی که سود نداشته اند مالیات نپردازند.

وی گفت: در نهایت مقرر شد جلسه ای با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و یکی از مسئولان ارشد دستگاه قضائی تشکیل و هر دو موضوع فوق مطرح شود و با هماهنگی مجلس و مسئولان اجرایی و قضائی به یک نقشه راه قابل قبول برسیم تا طراحان استیضاح را قانع کند و نیازی به طرح استیضاح نباشد.

نظر شما