شناسهٔ خبر: 105890 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

آمریکا به دنبال نابودی داعش نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت : اقدامات اصلاحی دولت عراق در پاسخ به مطالبات مردمی که همراهی پارلمان و مرجعیت دینی در مسیر مقابله با فساد را به دنبال داشت طراحی برخی کشورها در تضعیف حاکمیت عراق را خنثی می کند.

به گزارش «نماینده»، علی شمخانی امروز در دیدار سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با تجلیل از هوشمندی دولت و ملت عراق در حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور در برابر توطئه های خارجی برای تجزیه عراق و غارت منابع عظیم آن، افزود: عراق در طول تاریخ مثال خوبی از وحدت و همزیستی شیعه و سنی و سایر ادیان بوده است.  

وی با اشاره به لزوم گسترش خدمات رسانی به مردم رنج دیده در کنار عزم جدی برای مقابله با تروریسم تاکید کرد: داعش یک فتنه سیاسی است که با بهانه مذهب سعی دارد به اختلاف افکنی بپردازد و منافع رژیم صهیونیستی را محقق سازد.  

ماهیت تروریسم در عراق بر خلاف تبلیغات دروغین، مذهبی نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: هم پیمانی تروریست ها با عناصر بعثی و انجام اقدامات ضد اسلامی نشان می دهد که ماهیت تروریسم در عراق بر خلاف تبلیغات دروغین، مذهبی نیست بلکه در چارچوب طراحی کلان نظام سلطه برای خارج سازی عراق از محور مقاومت صورت می گیرد.  

شمخانی اضافه کرد: آمریکا به دنبال نابودی داعش نیست بلکه به عنوان ابزار تبلیغاتی برای مشروعیت بخشی به نفوذ بلند مدت خود در خاورمیانه و کشورهای اسلامی از آن بهره می برد.  

وی تصریح کرد: در همین راستا نیز باید دولت و ارتش عراق تمام ظرفیت های خود به ویژه نیروهای مردمی را برای ریشه کن سازی خطر این تهدید منطقه ای به کار گیرند.  

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: رسوایی آمریکا در آموزش و تجهیز گروه های تروریستی جدید که برای مبارزه با عناصر افراطی به سوریه اعزام شدند اما در بدو امر همگی با القاعده پیمان بستند، نشانه ای آشکار از نتایج سوء استفاده ابزاری از تروریسم است.

دریابان شمخانی گفت: مذاکرات هسته ای که با پشتوانه مردم ایران و اجماع مسئولان به پیش رفت  نماد قدرت سازی حاصل از ایستادگی در برابر زورگویی و زیاده خواهی بود و جمهوری اسلامی ایران این مسیر را در چارچوب آرمان های اصیل انقلاب اسلامی که اصلی ترین آن حمایت از جریان مقاومت و مقابله با اهداف پلید رژیم صهیونیستی است، ادامه خواهد داد.  

عراق در برابر توطئه های خارجی خواهد ایستاد

سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای عراق نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی عراق گفت: عراق به صورت یکپارچه در برابر توطئه های خارجی که گسترش اختلافات را برنامه ریزی می کنند خواهد ایستاد.

وی با تقدیر از حمایت رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم تکفیری و برقراری امنیت در عراق افزود:عراق با پیروزی نهایی در برابر گروه های تروریستی، مسیر پیشرفت و توسعه و خدمات رسانی به مردم را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد و در این مسیر از همکاری و تعامل بویژه با کشورهای همسایه خود استقبال می کند.

نظر شما