شناسهٔ خبر: 105842 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ارزش بازارهای بورس آسیا به کمترین میزان دو سال گذشته رسید

پول چین43 با کاهش ارزش یوان و تقویت دلار ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به کمترین میزان ۲ سال گذشته رسید.

به گزارش «نماینده»، امروز ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به کم‌ترین میزان دو سال گذشته رسید.

کاهش ارزش سهام به‌دلیل نگرانی از کاهش تقاضا در چین و ارائه آمارهای ضعیف صادرات و پیش‌بینی کاهش اقتصادی در این کشور است. کارشناسان معتقدند افت صادرات در چین کشورهای منطقه را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. از سوی دیگر آمارهای ارائه‌شده در آمریکا حاکی از ضعف تولید مسکن و ساخت و ساز در این کشور است.

به گزارش رویترز افزایش تقویت دلار هم عاملی بر کاهش ارزش سهام بازارهای آسیا شده است، همچنین سرمایه‌گذاران احتمال می‌دهند که نرخ بهره در آمریکا در ماه آینده افزایش یابد.

طی روزهای گذشته چین به‌دلیل کاهش صادرات ارزش یوان را تا ۴ درصد نسبت به دلار کاهش داد. این اقدام عمدی بود تا شاید صادرکنندگان این کشور را ترغیب به صادرات کند. اگرچه پیش‌بینی کرده‌اند این کاهش ارزش تا ۱۰ درصد اتفاق بیفتد، اما روز گذشته چین کاهش یوان در برابر دلار را به ۳ درصد رساند.

پیش از این دونالد تامپ میلیاردر و از نامزدهای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN اعلام کرد که کاهش ارزش واحد پول چین و قطع ارتباط یوان با دلار برای آمریکا مخرب است.

براساس گزارش بلومبرگ امروز در بازارهای بورس آسیا، شاخص نیکی افت ۳۲ درصد داشت. شاخص توکیو ۰.۰۴ درصد، شاخص هنگ سنگ ۰.۷۳ درصد، شاخص CSI بیش از ۳ درصد و شاخص S&P ۱.۲ درصد کاهش داشتند.

نظر شما