شناسهٔ خبر: 105824 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آغاز ثبت‌نام در بانک اطلاعات شغلی

شغل43 یک مقام مسئول کارگری کشور با اعلام آغاز ثبت‌نام از شاغلان کشور به منظور تشکیل بانک اطلاعات شغلی، گفت: تاکنون ۲۴ هزار نفر اطلاعاتشان را پیامک کرده‌اند.

به گزارش «نماینده»، هادی ابوی درباره آخرین وضعیت ثبت نام کارگران و مشمولان قانون کار در سامانه تشکیل بانک اطلاعات شغلی کشور گفت: با وجود اینکه فعلا این کار در خراسان رضوی و شهر مشهد متمرکز است اما تاکنون ۲۴ هزار نفر از شاغلان کشور به شماره ۳۰۰۰۱۶۳۳ پیامک زده اند.

این مقام مسئول کارگری کشور اظهارداشت: هنوز میزان ثبت نام‌ها ناچیز است و باید به صورت میلیونی اطلاعات تمامی شاغلان کشور به غیر از شاغلان نظامی و دولتی، دریافت شود. این بانک برای اولین بار تشکیل می شود که می تواند پایه مناسبی برای انجام حمایت‌هایی از قبیل بیمه ای، معیشتی و طراحی کمک های دولتی به شاغلان کشور باشد.

ابوی خاطرنشان کرد: در بخش اطلاع رسانی این کار از دولت توقع می رود کمک کند تا شاغلان کشور مطلع شوند. تا به امروز که ثبت نام‌ها انجام شده، کار راستی آزمایی را آغاز کردیم و قرار است از طریق تشکیل کارگروه های استانی، جلساتی را با دستگاه های مسئول از جمله تامین اجتماعی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برخی فکر می کنند چون لفظ کارگر درباره مشمولان قانون کار به کار می رود، منظور این طرح تنها شاغلان بخش کارگری است در حالی که همه شاغلان کشور غیر از نظامی ها و دولتی ها باید اطلاعات کد شهر محل زندگی و تلفن ثابت خود را پیامک کنند.

نظر شما