شناسهٔ خبر: 105786 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دوران پسا تحریم نیاز به مدیریت صحیح دارد

آل اسحاق عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر شرایط، از الآن به صورت صحیح مدیریت شود، دوران پساتحریم، دوران خوبی خواهد بود اما بدون مدیریت صحیح، اینگونه نخواهد بود.

به گزارش «نماینده»، "یحیی آل اسحاق" با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای گفت: باید منتظر شد و دید سرنوشت برجام چه خواهد بود؟ امیدوار هستیم غایت برجام در نظام حقوقی ما در چارچوب آنچه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان ارزش ها، آرمان ها و اعتقادات و خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری تعیین کردند شناخته می شوند باشد.

وی افزود: اگر غایت برجام اینگونه رقم بخورد، امر خوبی است اما اگر اینگونه نباشد، حتماً مجموعه نظام با نتیجه حاصل، موافق نخواهد بود.

همانگونه که خود مسئولین مذاکره کننده گفته اند، بازی، برد- برد بوده یعنی اگر تصور کنیم طرف مقابل به هیچ چیز نرسیده، اساساً تعاملی صورت نگرفته است. تعامل به معنای عمل طرفینی است. مهم این نیست که با طرف مقابل، تعامل کرده باشیم بلکه مهم این است که ما از خطوط قرمزمان رد نشده باشیم.

عضو شاخص حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: مجموع بازی ها در وین، صفر نبوده است اما اگر از خطوط قرمز عبور شده باشد، نتیجه مورد پذیرش نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر از حالا روند امور مدیریت شود، می توان به نتایج مثبت در دوران پساتحریم خوشبین بود و این دوران، دوران خوبی خواهد بود اما اگر مدیریت صحیحی صورت نگیرد، حکایت، حکایت "از سرکنگبین صفرا فزود" خواهد شد.

آل اسحاق، همچنین به سفر هیأت های بلندپایه اقتصادی اروپایی به کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: این سفرها بیشتر حالت پیش سفر دارد یعنی آن ها آمده اند که شرایط را برانداز و طرح های خود را بررسی کنند تا در شرایط بعد از تحریم بتوانند طرح های خود را عملیاتی کنند. وی افزود: در حاصر حاضر، این سفرها هیچ خروجی جز آثار روانی ندارد.

نظر شما