شناسهٔ خبر: 105675 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حدادعادل:

مدیران پس از پایان خدمت تجربیاتشان را مکتوب کنند/پیوند روحانیت با ارتش موفق بود

حدادعادل/2 رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: درخواست می‌کنم همه کسانی که یک بخشی از این کشور را مدیریت می‌کنند، روزی که فرصت پیدا کردند، تجربه مدیریتی خود را بنویسند.

به گزارش «نماینده» غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در «پنجمین همایش اندیشه و قلم ارتش» که پیش از ظهر امروز در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: نظامیان بخصوص در جمهوری اسلامی ایران یک تجربه مهم دارند که این تجربه دستمایه و سرمایه بزرگی برای نگارش است و آن حضور در میدان جنگ و عرصه‌های نبرد واقعی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه جنگ مهمترین واقعه اجتماعی است که در طول تاریخ برای یک ملت اتفاق می‌افتد، افزود: در دوران ما، جنگ‌ها عمدتاً از روی هوا و هوس بوده و یک زلزله اجتماعی است.

حداد عادل ادامه داد: اینکه یک نظامی تجربه جنگ را به قلم درآورد، یک سرمایه محسوب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: کتاب‌های بسیاری نوشته شده که بزرگواری و عظمت آزادگان در دوران اسارت را بیان کند؛ این نیز خود برای ما یک سرمایه عظیم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی، سرمایه عظیم دیگری که در کشور به وجود آمد، ادبیات دفاع مقدس بود؛ به طوری که بر اساس آمار، امروز بیش از ۱۰ هزار کتاب درباره دفاع مقدس در کشور وجود دارد.

حداد عادل گفت: درخواست می‌کنم همه کسانی که یک بخشی از این کشور را مدیریت می‌کنند، روزی که فرصت پیدا کردند، تجربه مدیریتی خود را بنویسند؛ اگر هر یک از وزرا بعد از اینکه مسئولیت خود را به فرد دیگری تحویل می‌دهند، اندیشه‌ها و تجربیات خود را مکتوب کنند و یا هر استانداری در هر استانی تجربیات خوب و روزهای تلخ و شیرین و چالش‌های خود را بنویسد، پایه عظیمی برای دیگران پدید می‌آید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پرورش اندیشه و قلم در ارتش باید سعی کرد که محیط ارتش به رشد فکر و قلم کمک کند، خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب تعمد داشتند که در ارتش کسی فکر نکند، اما امروز اقتدار نظام ما به این است که نیروهای نظامی با فکر روشن، محکم و قوی باشند.

وی افزود: در دانشکده‌های افسری به ادبیات فارسی، کتاب و هنر سخنوری توجه می‌شود، اما اگر می‌خواهیم در میان ارتشی‌ها، نویسنده به لحاظ کمی و کیفی بیشتر شود، باید در دانشکده‌های افسری کتاب و کتابخوانی را ترویج کنیم.

حداد عادل گفت: در جمهوری اسلامی ایران و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، روحانیت با دو قشر پیوند خورد؛ پیوند روحانی با دانشگاه و پیوند روحانی با ارتش که تردیدی نیست ما در پیوند روحانی با ارتش موفق‌تر از پیوند روحانی با دانشگاه بودیم.

در پایان این مراسم از آثار برگزیده پنجمین همایش اندیشه و قلم ارتش با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۸:۴۵حسن 0 0

    سلام بر مرد علم و تقوی: از جنابعالی که جزو صلحای این انقلاب هستید تقاضا میکنم به مدیران بفرمائید پس از پایان خدمت تجرباتشان را بسته بندی کرده و در انباری منزلشان نگهداری کنند. چون اگر تجربیات آنها مبتنی بر راه امام راحل و رهبری عزیز باشد شیفتگان غرب اجازه نمیدهند از آن استفاده شود و اگر در راه و مسیر انقلاب نباشد که بسیار مضر و برای امنیت این مرز و بوم سم مهلک است.لطفا این عبارت را به سمع و نظر این شخصیت وارسته و مورد احترام برسانید تشکر 
                                

نظر شما