شناسهٔ خبر: 105669 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ازدواج ۳۶۰ دختر کمتر از ۱۴ سال در کشور

وام ازدواج رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در سال‌های گذشته ۳۶۰ دختر در سن کمتر از ۱۴ سالگی ازدواج کنند که متاسفانه ۱۰ مورد از آنان کمتر از ۱۰ سال سن داشتند.

به گزارش «نماینده»، مجید ارجمندی در همایش منطقه‌ای نقش سلامت روانی- اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی گفت: نصف جمعیت جوان کشور را دختران تشکیل می دهند که باید برنامه ریزی‌های خوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای این قشر داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه دختران ما نمی‌توانند پله‌های رشد را همانند پسران طی کنند افزود: یکی از مهم ترین مشکلات موجود در خانواده‌ها این است که وقتی دختران به سن بلوغ می‌رسند، با رویکرد سخت گیرانه و محدودگرایانه خانواده‌ها مواجه می شوند.

وی خطاب به خانواده‌های ایرانی ابراز کرد: خانواده‌ها باید بدانند که جنس دختر شکننده است و باید در ارتباط با این قشر، اصولی و مهربانانه رفتار کنند.

ارجمندی تصریح کرد: اطلاعات کم برخی خانواده‌ها در ارتباط با نحوه رفتار با دختران باعث شده که فرزندان دختر خود را منع کنند و همچنین آنان را قبل از رسیدن به سن ۱۵ سالگی شوهر دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه همین عامل باعث شده که در سال‌های گذشته ۳۶۰ دختر در سن کمتر از ۱۴ سالگی ازدواج کنند که متاسفانه ۱۰ مورد از آنان کمتر از ۱۰ سال سن داشتند.

معاون مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور ابراز کرد: همه دستگاه‌های مربوطه باید تلاش کنند آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه کنند وگرنه بیش از ۵۰ درصد جمعیت جوان کشور را از دست داده و نمی‌توانیم آنان را برای آینده تربیت کنیم.

ارجمندی با اشاره به آمار دختران فراری در سال‌های گذشته تصریح کرد: بر اساس نتایج یک پژوهش ملی، بیشترین آمار مربوط به دختران فراری در سال های گذشته مربوط به دخترانی بود که به خاطر خشونت‌های فیزیکی پدر و مادر از خانه فرار می‌کردند ولی در حال حاضر اکثریت این قشر به خاطر اینکه در دامن اعتیاد و تعرض جنسی قرار نگیرند از خانه فرار می‌کنند.

وی بر لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت روحانیت در تبیین اصول تربیت فرزندان تاکید کرد.

نظر شما