شناسهٔ خبر: 105666 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

واکنش کامران به ایجاد منطقه حائل در سوریه توسط ترکیه

ترکیه پیاده‌نظام آمریکایی و صهیونیسم در منطقه/اردوغان اهداف نظامی ناتو را در منطقه جاری می‌سازد

حسن کامران/* عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت ترکیه با ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه در حال اعمال اقدامات ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی در منطقه است.

به گزارش «نماینده» حسن کامران عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص تلاش ترکیه جهت ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه، اظهارداشت: ترکیه یکی از حلقه‌های مستمر ناتو است و اهداف نظامی ناتو را در منطقه جاری می‌سازد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور ترکیه دارای یک چهره نفاقی است، افزود: اردوغان وقتی مسئولیت پذیرفت خود را ضد صهیونیست معرفی کرد اما متاسفانه امروز صهیونیست‌ها را همراهی می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح‌کرد: گردش‌ کار سیاسی جهان اسلام، منطقه و جنوب غربی آسیا صف‌بندی‌ها را کاملاً مشخص می‌کند.

کامران با اعلام موضع آمریکا در این میان، تاکیدکرد: از طرفی آمریکا که طرفدار اسلام آمریکایی است توسط همین عوامل از جمله ترکیه و عربستان شستشوی ذهنی برای جوانان فراهم می‌کند.

وی هدف از اعمال چنین رویکردی را کسب دو بهره برای آمریکا دانست و ادامه داد: اول اینکه عنوان می‌کند اسلام آن است که امام خمینی(ره)‌ آن‌را به عنوان اسلام آمریکایی یاد می‌کند نه اسلام ناب محمدی(ص) و دوم اینکه درصدد است دراسلام دو دستگی ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خروجی این اقدامات آمریکا را غارت اموال مسلمین از جمله نفت،‌ گاز و معادن عنوان کرد و متذکر شد : گرچه آنها استراتژی از نیل تا فرات را به گور بردند اما هر کدام در جهان اسلام سهمیه‌ای دارند؛ همانند قطر که وقتی رئیس کنفرانس بود دفتر بازرگانی صهیونیست‌‌ها را داشت.

کامران ترکیه را پیاده‌نظام آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خواند که گاهی نیز اظهارات ضد و نقیض دارد و اقدامات آن پیرامون ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه در همین راستا است.

«دولت ترکیه در حقیقت در حال اعمال اقدامات ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی در منطقه است که هر کدام مانند یک مهره در منطقه عمل می‌کنند اما فرق امروز و دیروز در این است که ملت ایران بیدار شده است.»

وی به جنگ‌های اخیر منطقه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مقاومت در سوریه، عراق، لبنان، یمن و بحرین با توجه به اینکه امکانات مالی و جنگ‌افزاری کمی دارند و با اینکه دشمن با کفر و نفاق وارد میدان شد ولی خواهیم دید که پیروزی از آن آنان خواهد بود.

نظر شما