شناسهٔ خبر: 105644 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد

اعتراض مجلس به روند برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش

عبدالوحید فیاضی// سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ مجلس نسبت به روند برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش اعتراض دارد و از مسئولان این وزارتخانه خواسته‌ایم قبل از برگزاری آزمون برای حل مشکل مربیان پیش‌دبستانی روش صحیحی را اتخاذ کنند.

عبدالوحید فیاضی در پاسخ به این پرسش "مربیان پیش‌دبستانی نسبت به ضوابط اعلام شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش معترضند، این در حالی است که ضوابط اعلام شده از سوی آموزش و پرورش نیز مطابق با قوانین استخدام کشوری است،‌ برای حل مشکل این مربیان قرار است چه اقداماتی انجام شود؟‌" اظهار داشت:‌ اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی به‌حق است.

وی افزود:‌ اگر سن مربیان پیش‌دبستانی بالاتر از سن اعلام شده در قوانین استخدامی کشور است، تقصیر آنها نیست. مجلس سه سال است که قانون تعیین تکلیف مربیان پیش‌دبستانی را تصویب کرده اما دولت و آموزش و پرورش از اجرای قانون ممانعت کردند و همین موضوع منجر به بالارفتن سن مربیان پیش‌دبستانی شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ عدم اجرای به‌موقع قانون باعث شد تا سن مربیان پیش‌دبستانی بالا برود به‌گونه‌ای که هم‌اکنون بخشی از آنها به‌دلیل بالا بودن سن نمی‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

فیاضی تصریح کرد:‌ آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید صرفاً برای مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی برگزار می‌شد اما این آزمون هم‌اکنون برای نیروهای آزاد نیز برگزار می‌شود که مجلس به این روند اعتراض دارد.

وی افزود:‌ مجلس از مسئولان آموزش و پرورش خواسته است قبل از برگزاری آزمون استخدامی روش صحیحی را اتخاذ کنند تا مشکل مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی حل شده و حق آنها ادا شود.

نظر شما