شناسهٔ خبر: 105597 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روایت طیب نیا از شب مصیبت عظمای دولت/ حل مشکلات در پساتحریم نیازمند درک مشترک است

طیب نیا/2 وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به واریز یارانه نقدی در ساعت ۲۴ امشب (۲۶ مردادماه) گفت: طی دو سال گذشته شب های قبل واریز یارانه نقدی برای دولت مصیبت عظما بوده است.

به گزارش «نماینده» ، علی طیب نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به واریز یارانه نقدی مردادماه به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ امشب، اظهار داشت: همیشه در شب های قبل واریز یارانه نقدی در دولت با مصیبت عظمایی رو به رو می شویم.

وی با اشاره به جلسه عصر دیروز هیئت دولت، گفت: در دولت مانند ماه های قبل با این مصیبت عظما رو به رو بودیم که با این وضعیت درآمدی چطور یارانه ها واریز کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: هر ماه باید ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت نقدی یارانه ها اختصاص دهیم که جمع آوری این مبلغ با وضعیت درآمدی موجود دولت مشکل است.

طیب نیا در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه دیروز هیئت دولت موضوع بهره وری نیز مطرح بوده است، گفت: در وضعیت حساسی هستیم. اقتصادی که از سال های دور با بیماری نفتی رو به رو بوده و در دهه اخیر با سیاست های نادرست اقتصادی، تحریم ها، رکود و تورم وضعیت بدتری پیدا کرده نیازمند مدیریت درستی است.

وی ضمن بیان اینکه سال قبل با کاهش چشم گیر درآمدهای نفتی رو به رو شدیم، تصریح کرد: طی دو سال گذشته تمام تلاش ما در وزارت اقتصاد معطوف به این بوده که شرایط حاد کشور و تورم لجام گسیخته مهار شود ضمن آنکه رکود به رشد اقتصادی مثبت برسد.

این عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه این را گفت که اگر اهداف مذکور محقق نمی شد توفیق جدی در مذاکرات هسته ای حاصل نمی شد و ادامه داد: با تحمل مردم شرایطی فراهم شد که تیم مذاکراه کننده توفیق خوبی داشت و توانست از حقوق حقه ملت ایران به خوبی دفاع کند.

طیب نیا گفت: در آینده نزدیک نتایج عملی این توفیق حاصل و تحریم ها برداشته می شود و بعد از آن زمینه برای کار جدی و رشد اقتصادی مستمر فراهم خواهد شد.

به گفته وی، برای اینکه اشتباهات گذشته تکرار نشود و از منابع بخوبی استفاده شود باید به درک مشترکی از مشکلات اقتصادی کشور برسیم ضمن آنکه بعد از درک مشترک نیازمند عزم مشترک نیز هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اگر قرار است به فهم مشترک از مسائل کشور برسیم و عزم و اقدام و نظارت مشترک نیز داشته باشیم قطعاً خبرنگاران نقش بی بدیلی خواهند داشت و امیدواریم در پساتحریم نیز فعالان این عرصه نقش خوبی ایفا کنند.

 

نظر شما