شناسهٔ خبر: 105497 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نوری المالکی:

امت‌ اسلام به حمایت رسانه نیاز دارد

مالکی معاون رئیس جمهور عراق با بیان اینکه امت اسلامی به مقاومت و پشتیبانی رسانه‌ای نیاز دارد، گفت: رسانه‌های دنیای اسلام پیغام‌رسان شهدایی که در جهان امروز علیه استکبار و صهیونیسم قدم برداشتند، باشند.

به گزارش «نماینده»، نوری المالکی نخستوزیر سابق عراق در اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی که امروز یکشنبه ۲۵ مرداد در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد، خطاب به اعضای اتحادیه گفت: ما باید از نظر رسانه‌ای خود را تقویت کنیم و پیغام‌رسان شهدایی باشیم که در جهان امروز علیه استکبار و صهیونیسم قدم برداشتند.

وی با اشاره به کسانی که در جنگ رسانه‌ای علیه استکبار در کشورهایی چون عراق، سوریه، لبنان و ... شهید شدند، عنوان کرد: ما مدیون این شهدا هستیم و باید بتوانیم میدانی عملی برای رساندن پیغام شهدا ایجاد کنیم که این میدان همین رسانه‌ها و در راس آنها رادیو و تلویزیونهای اسلامی هستند.

نوری المالکی با اشاره به کشورهای عضو اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی، گفت: رسانهها نقش بسیار ارزندهای در انتقال پیام شهدا دارند و من اینجا از کسانی که مبتکر برگزاری چنین اتحادیه‌ای بودند و همچنین از کسانی که در صحنه‌های مختلف رسانه‌ای در حوزه مقاومت حضوری فعال دارند، تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: ما امروز شاهد به بار نشستن ثمرات پربار اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی هستیم و امروز باید از همه آنها که در جبهه اسلامی و حتی در چهارگوشه جهان علیه دشمنان اسلام و مسلمانان ایستادگی می‌کنند، قدردانی کنیم. ما همچنین با همه صداهایی که در داخل کشورها با دشمنان ما همنوا هستند، مقابله میکنیم.

معاون رئیس جمهور عراق تصریح کرد: در مقابله با دشمنان، رسانه‌ها نقش مهمی دارند. مسئولیتی که بر دوش اعضای اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی است، بسیار سنگین است. اعضای این اتحادیه قرار است پیامی وحدت‌بخش و همچنین پیام عدالت اسلام را به جهان برسانند و با هر گونه تکفیر و تندروی و هر گونه اقدام تروریستی مقابله کنند. مقابله با این جبهه باطل به اعتقاداتی نیازمند است که این اعتقادات و ارزش‌ها از شخصیت پیامبر اسلام نشات گرفته و به ما کمک میکند.

وی درباره اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی و نقش آن عنوان کرد: ابتکارات این اتحادیه در سطح جهان اسلام منحصر به فرد است و اگر این ابتکارات و پشتیبانی‌ها وجود نداشت، ما نمی‌توانستیم شاهد پیشرفت‌های خود در سطح جهان اسلام باشیم و من امیدوارم این  ابتکارات همچنان ادامه داشته باشد، آن چنان که امروز شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی از تولیدات رادیو و تلویزیونهای اسلامی و افتتاح بازار فیلم‌های اسلامی هستیم.

المالکی با خطاب قرار دادن کشورها و مدیران شبکه‌های عضو اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی تصریح کرد: هر کدام از شما که امروز اینجا جمع شده‌اید، نماینده‌ای از رسانههای کشورهای خود هستند، کشورهایی که پایبند ارزش‌های اسلامی هستند. وظیفه شما ایجاب می کند که هر روز به دنبال مکانیزمها و راهکارهای سریع و جدیدی باشید که بتوانید پیام روشن اسلام را به جهانیان برسانید.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند و می‌توانند با هر گونه تبلیغات گمراه‌کننده استکبار جهانی به مقابله برخیزند. اگر تلاش‌ها و فعالیت‌های خوب رسانه‌های اسلامی نبود، استکبار جهانی می‌توانست پیشرفت‌های زیادی داشته باشند، اما ما این توفیق را داشتیم که در برابر رقیب خود بایستیم و این را هم میدانیم کسانی که در کنار دشمنان ما قرار دارند، مزدور هستند و پایبند به کشور خود نیستند، اما شما باید به دنبال راهکاری باشید که اتحاد کشورهای اسلامی را بیشتر کنید و امیدوارم با ایجاد وحدت کلمه و تقویت بخش رسانه‌ای نقش موثری در رساندن پیام عزیزان خود در جبهه مقاومت را داشته باشید.

معاون رئیس  جمهورعراق تصریح کرد: مهمترین گام در حوزه مقابله با رسانه‌های استکباری، داشتن انسجام و رویه‌ای واحد است که بتوانید در برابر گروه‌های تکفیری و تروریستی که نشات گرفته از افکار وهابیت است بایستید و امت خود را از گمرانی به دست کسانی که میخواهند اسلام را خدشه‌دار کنند، نجات دهید.

المالکی با اشاره به فعالیت گسترده رسانه‌های استکباری، یادآور شد: استکبار جهانی و صهیونیسم ناوگان گسترده‌ای در بخش رسانه‌ای دارند و هدفشان تبلیغ و ترویج تروریسم، تندروی، فساد اخلاقی و از بین بردن سلیقه‌های واقعی انسانهاست، اما ما با اقدامات خود می‌توانیم امت‌ها را به اعتقادات خود پایبند نگه داریم و بر ارزش‌های اسلامی تاکید کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه شما شاهد ریخته شدن خون عزیزان خود در کشورهای اسلامی هستید، اما با داشتن تبلیغی صحیح می‌توانید با هر گونه توطئه که علیه کشورهای اسلامی شده است، مقابله کنید، حتی می‌توانید امت‌ها را از این توطئه آگاه کنید و در مقابل کسانی که در کنار دشمنان ما قرار گرفته‌اند، بایستید. شما به عنوان رسانه‌ها باید بتوانید میان کسانی که حامیان واقعی مردم سوریه و عراق هستند تمایز قائل شوید و کسانی را که از شیعه و سنی دم می‌زنند اما اعتقادی به اسلام ندارند، بشناسید. همه ما می‌دانیم که چه کسی آتش این فتنه‌ها را در منطقه روشن کرده است. این افراد وهابی‌ها و در راس آنها آل سعود هستند و همچنین افرادی هستند که در کشورهای منطقه و حتی اروپا و آمریکا با دلارها پول‌های فراوان ایده و فکر وهابیت را منتشر می‌کنند. همه باید بدانیم که امت اسلامی ما به مقاومت و پشتیبانی واقعی رسانه‌ای نیاز دارد.

المالکی با بیان اینکه امروز همه طرح‌های دشمنان با شکست مواجه شده است، تاکید کرد: امیدواریم همه این توطئه‌ها در آینده نیز خنثی شود و شاهد باشیم که سوریه با پایداری و مقاومت از دست گروه‌های پلید آزاد میشود. رسانه‌ها نقش مهمی در این فضای تبلیغاتی دارند و مسئله مهم این است که در انتشار اخبار نسبت به ارزش‌های دینی و اخلاقی پایبند باشید و همواره پیامبر اسلام را به عنوان اسوه و الگوی خود قرار دهید. در بخش حرفه‌ای نیز بایستی تلاش کنیم راهکارهایی را که به ما این امکان را می‌دهد تا با توان بیشتری در صحنه حضور پیدا کنیم، به کار بگیریم.

معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای عنوان کرد: باید بتوانیم تولیدات زیادی داشته باشیم تا بتوانیم فعالیت‌های این شبکه‌ها را نقد کنیم. ما نباید فعالیت خود را به وسایل جمعی منحصر کنیم، بلکه هر مسلمانی باید وظیفه خود بداند که در این زمینه حضور فعالی داشته باشد.

وی در پایان عنوان کرد: ما باید بتوانیم دهها شبکه ماهواره‌ای ایجاد کنیم و این عملی نخواهد شد مگر اینکه تک‌تک افرادی که در اینجا حضور دارند نسبت به نقش رسانه‌ای خود احساس مسئولیت داشته باشند. من اینجا از اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی و جمهوری اسلامی ایران که همواره پشتیبان چنین فعالیت‌هایی بوده است و همچنین از شخص مقام معظم رهبری که همواره ما را مورد لطف و حمایت خود قرار داده‌اند و از جبهه مقاومت حمایت کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

نظر شما