شناسهٔ خبر: 105409 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

ارائه لایحه هسته‌ای به مجلس وظیفه دولت است، وزارت خارجه مسئولیتی ندارد

عراقچی/2 معاون وزیر امور خارجه در مورد ارایه لایحه برجام به مجلس شورای اسلامی گفت: ارایه این لایحه باید از سوی دولت انجام شود و وزارت امورخارجه در این رابطه مسوولیتی ندارد.

به گزارش «نماینده» سید عباس عراقچی شامگاه شنبه در مراسم اردوی ملی پیش آهنگان پیشتاز و فرزانه وزارت آموزش و پرورش به همراه خانواده شهدای هسته ای افزود: ثمره خون شهدای هسته ای و همت دانشمندان هسته ای در مذاکرات به ثمر نشست و موجب نتیجه بخشی این فرآیند طولانی شد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: مقاومت ملت ایران باعث شد که ایران در برابر ۶ قدرت که ظاهرا خود را بزرگترین قدرت های دنیا می دانند، در یک نبرد نابرابر به پیروزی دست یابد.

عراقچی با اشاره به دستاوردهای تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: این ملت بزرگ ایران و خون شهدای هسته ای و حمایت های مقام معظم رهبری بود که بعد از ۱۲ سال پیروزی را در کارزار هسته ای نصیب ایران کرد.

وی تاکید کرد: از هر زاویه که به مذاکرات و نتایج آن نگاه کنیم ملت ایران برنده است، چراکه آمریکایی ها به دنبال جلوگیری از غنی سازی تا میزان صفر درصد، تعطیلی سایت فردو و آب سنگین اراک بودند و در پی آن شش قطعنامه سازمان ملل و تحریم های یکجانبه بر علیه کشورمان اعمال شد.

عراقچی ادامه داد: مقاومت و وحدت ملت ایران باعث شد که آن ها در ابتدا دست از تهدیدهای نظامی و سپس از تحریم ها دست کشیدند، چراکه ان ها فکر می کردند با این تحریم های فلج کننده می توانند ملت ایران را به زانو در آورند.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای تصریح کرد: حالا مشخص شد که بعد از ۱۲ سال چه کسی با دست پر از مذاکرات بیرون آمد.

وی با طرح سوالاتی از قبیل چه کسی حرف خود را به کرسی نشاند و چه کسی اراده خود را به طرف مقابل تحمیل کرد، گفت: قطعا این ملت ایران بود که با ایستادگی، مقاومت، پیشترفت های صنعت هسته ای و توانمندی های دفاعی دشمنان را ناامید کرد.

در این مراسم که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد از خانواده شهدای هسته ای تجلیل شد.

ایران برای تمامی سناریوهای هسته ای آمادگی کامل دارد

«عباس عراقچی» همچنین در حاشیه این مراسم در مورد اظهارات دیگر سناتورهای آمریکایی مبنی بر اینکه در صورت رد توافق هسته ای از طرف سنا ایرانی ها پای میز مذاکره حاضر نخواهند شد؟ اظهار داشت: در مورد رویدادهای آینده به دلیل قابل پیش بینی نبودن آن ها اظهار نظر نمی کنیم چرا که تصمیم گیری ها منوط به سپری شدن روند در مجالس کشورها است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تمامی سناریوها آمادگی کامل دارد.

عراقچی در مورد ارایه لایحه برجام به مجلس شورای اسلامی گفت: ارایه این لایحه باید از سوی دولت انجام شود و وزارت امورخارجه در این رابطه مسوولیتی ندارد.

نظر شما