شناسهٔ خبر: 105408 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حدادعادل: مهاجران افغانستانی، فرزندان عزیز و شریف امت اسلام هستند

دکتر حداد/2 حدادعادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این کودکان و فرزندان مهاجرین افغانستانی هم فرزندان عزیز و شریف امت اسلام هستند و فرقی ندارند و باید به آنها هم رسیدگی شود.

به گزارش «نماینده»، سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار؛ مراحل اجرایی دستور رهبر انقلاب مبنی بر تحصیل همه کودکان مهاجرافغانستانی در مدارس ایران؛ از چند روز پیش آغاز شده است.

این دستور تاریخ‌ساز و مهم، در اردبیهشت ماه امسال رسانه‌ای شد و بلافاصله بعد از رسانه‌ای شدن با استقبال وسیع جامعه ایران و افغانستان مواجه شد. در کنار آن مقامات دولتی نیز خیلی زود وارد میدان شدند. یک روز بعد از علنی شدن این دستور رهبر معظم انقلاب، سخنگوی دولت اعلام حمایت و آغاز مسیر اجرایی شدن این مسیر را اعلام کرد و بلافاصله دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در گفتگویی اعلام کرد که مهاجران افغانستانی امسال مشکلی برای تحصیل نخواهند داشت و در انتها نیز این دستور با اعلام صریح وزیر آموزش و پرورش وارد مرحله رسمی اجرایی شدن شد.

حالا چند روز بعد از آغاز اجرایی‌شدن این دستور غلامعلی حدادعادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی از این اتفاق اظهار رضایت کرده و می‌گوید: خوشحالیم که تسهیلات بیشتری برای تحصیل فرزندان افغانستانی‌های مهاجر مقیم ایران فراهم شده است و ما هم همیشه بر این مسئله تاکید داشته‌ایم و آرزوی دیرینه ما بود و خوشحالیم که سرانجام این توجه به کودکان مهاجر اجرایی شد.

حداد عادل می‌گوید: ما معتقدیم که در مورد این مهاجرین و خصوصا کودکان مهاجر افغانستانی وظایفی داریم که باید انجام دهیم. ان‌شاء‌الله هم وزارت آموزش و پرورش و هم مردم و جامعه ایران وسائل تحصیل این فرزندان را فراهم کنند و به این وظیفه بزرگ عمل کنند.

رئیس سابق مجلس شوری اسلامی معتقد است: این کودکان و فرزندان مهاجرین افغانستانی هم فرزندان عزیز و شریف امت اسلام هستند و واقعا با فرزندان خود ما فرقی ندارند و باید به آنها هم رسیدگی کامل و تام شود.

حدادعادل همچنین در مورد مرحله بعدی این طرح نظر جالبی دارد: من معتقدم که در آینده، باید برای تحصیلات این کودکان مهاجر در دانشگاه‌ها هم به همین ترتیب تسهیلاتی فراهم شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۵-۲۵ ۲۱:۴۶آشنا 0 0

    آقای حداد عادل ،اگر همین مهاجرین افغانی در ایران نیاشند فرصت شغلی برای جوانان ایرانی فراهم می شود، آیا از آمار بیکاری در کشور خبر دارید؟ جوان ایرانی از بیکاری معتاد می شود و کارتن خواب،اگر همین دانش آموزانی که شما می گویید در ایران نباشند ما کمبود مدرسه ومعلم نداریم ،
    واقعا که.
                                

نظر شما