شناسهٔ خبر: 105312 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اسرائیل به سوریه حمله می‌کند؟ +تصاویر

اسرائیل به سوریه حمله می‌کند یک روزنامه کویتی درباره اظهارات اخیر نتانیاهو مطالبی منتشر کرده که فراتر از توان نظامی ارتش اسرائیل است.

به گزارش «نماینده»، پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای رژیم صهیونیستی خشمگین ترین جریانی است که در دنیا ظهور و بروز کرده و "نتانیاهو" با شنانتاژ گسترده تلاش کرده تا چهره جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کند که البته توفیق چندانی در این پروسه بدست نیاورده است.
 

"آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی" خطیب موقت نماز جمعه تهران در این زمینه عنوان داشت: رژیم صهیونیستی و عربستان از جمع بندی مذاکرات عصبانی هستند و این یکی از دلایل موفقیت جمهوری اسلامی ایران است.


**حمله اسرائیل به سوریه!؟

یک روزنامه کویتی به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده اسرائیل قصد دارد تا با حمله به سوریه و سرنگون کردن نظام "بشاراسد" سوریه، ایران و ایالات متحده آمریکا را در جمع بندی مذاکرات هسته ای به دردسر بیندازد.


همچنین این روزنامه تصریح کرد: نتانیاهو احتمال وقوع جنگ در منطقه غرب آسیا را منتفی نداشته و می تواند به ایران ضربه بزند.


اسرائیل به سوریه حمله می‌کند

**تهدیدات خلاف واقع مقامات اسرائیل

هرچند بارها لفاظی های نظامی مقامات صهیونیست با پاسخ مقامات و مسئولان لشکری و کشوری مواجه شده امّا نتانیاهو همواره ایران را به حمله نظامی تهدید کرده و این تهدیدات اسرائیل هیچ گاه کارساز و تبدیل به واقعیت نشده است.



**سردار جزایری: اسرائیل بلوف می زند

سردار سرتیپ سید مسعود جزایری "معاون ستاد کل نیروهای مسلح درباره تهدیدات نظامی مقامات صهیونیست گفت: به اعتقاد اکثر کارشناسان نظامی تهدیدات رژیم صهیونیستی بلوف بوده و کوچکترین هجمه ای نابو در اسرائیل را در پی خواهد داشت.

اسرائیل به سوریه حمله می‌کند

اما نکته جالبی که در گزارش این روزنامه کویتی به چشم می خورد به نقل از نتانیاهو ادعای حمله اسرائیل به سوریه مطرح شده است که خود جای تأمل عمیق دارد.
نکته اولی که مطرح است این که اسرائیل پس از جنگ ۳۳ روزه جولای و آگوست  ۲۰۰۶ که از پس ۴ هزار کماندوی حزب الله برنیامد؛   از آن زمان به بعد تلاش می کند تا با تاکتیک جنگ نیابتی با محور مقاومت تقابل کند.



**آیا ارتش اسرائیل توان سرنگون کردن "بشار اسد"  را دارد؟

سابقه ارتش اسرائیل که در منطقه غرب آسیا دارای بهترین تجهیزات نظامی بوده و رتبه اول از نظر تجهیزات نظامی در منطقه غرب آسیا و یازدهم دنیا را در اختیار داشته و نیروی هوایی قدرتمندی در اختیار دارد، در جنگ با محور مقاومت بسیار ضعیف است.


اسرائیل به سوریه حمله می‌کند


ارتش اسرائیل حدفاصل سال های ۲۰۰۰، جولای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ جولای ۵ شکست از حزب الله و حماس در کارنامه خود به ثبت رسانده و حال که آن ها نتوانسته اند در برابر گروه های کوچک مقاومت پیروز شوند چگونه می خواهند نظام قانونی "بشار اسد" را سرنگون کنند؟



سردار سرتیپ "محمدعلی اسودی" مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: اسرائیل از پس حماسی و حزب الله برنیامد، به داعش روی آورد.

اسرائیل به سوریه حمله می‌کند


ارتش اسرائیل تنها در بخش هایی از سوریه از حملات غافلگیرانه محدود استفاده و البته پاسخ آن را در اسرع وقت  از محور مقاومت دریافت می کند و بعید است توان سرنگونی نظام بشاراسد را داشته باشد.



**اسرائیل با حمایت از داعش و جبهه النصره برای خود امنیت را پیش خرید می کند

دلیل دیگری که نشان می دهد اسرائیل توان سرنگونی نظام سوریه را ندارد این است که نتانیاهو همواره از قدرت محور مقاومت یک هراس گسترده دارد و لذا تلاش می کند با معالجه بیماران جبهه النصره و داعش در بیمارستان های سرزمین های اشغالی و پرداخت پول و ارسال سلاح و گروه‌های تکفیری جبهه جنوبی در بلندی‌های جولان برای خود امنیت پیش خرید کند و لذا نمی تواند حمله گسترده نظامی به سوریه داشته باشد.

اسرائیل به سوریه حمله می‌کند


علاوه بر این با وجود ۴ سال جنگ و درگیری ارتش سوریه رتبه چهارم ارتش های منطقه غرب آسیا را داراست و یقیناً خواهد توانست از خود در برابر تهدیدات دفاع کند ضمن آنکه محور مقاومت آمادگی دفاعی خود را در برابر تهدیدات ارتش اسرائیل افزایش داده است.


در مجموع توان بالای نظامی مقاومت (حزب الله و ارتش سوریه)، پاسخ موشکی به حملات احتمالی ارتش اسرائیل، جنگ نیابتی تاکتیکی اسرائیل در جبهه جنوبی سوریه نشان می دهد؛ ارتش رژیم صهیونیستی توان حمله گسترده زمینی به سوریه را نخواهد داشت و نمی‌تواند نظام بشار اسد را سرنگون کند.

اسرائیل به سوریه حمله می‌کند

نظر شما