شناسهٔ خبر: 105268 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

استیضاح وزیر راه و اقتصاد جدی است / استانی شدن انتخابات به مجلس دهم نمی‌رسد

استیضاح/43 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر اقتصاد جدی بوده و قطعاً این حرکت مجلس مخالفت یا نقطه تقابلی با دولت نیست.

به گزارش «نماینده» منصور حقیقت‌پور در اردبیل اظهار کرد: استیضاح وزیر کشور نیز همچنان در مجلس جزو مباحث اصلی به شمار می‌رود که البته هیئت رئیسه مجلس فعالیت‌هایی آغاز کرده تا نسبت به منطقی شدن فضای مجلس در مورد برخی مباحث مطرح شده مبنی بر استیضاح وزیر کشور به شرایط آرام‌ترو جو منطقی‌تر برسد اما از استیضاح وزیر کشور که بگذریم استیضاح وزیر اقتصاد و راه و شهرسازی جدی‌تر به نظر می‌رسد.

وی گفت: مجلس سومین کارت خود را به وزیر اقتصاد نشان داد که وزیر اقتصاد بداند که در این شرایط حساس باید در پاسخگویی به سئوالات نمایندگان و مباحث مطرح شده باید با دقت نظر بیشتر عمل کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآور شد: با توجه به شرایط حساسی که کشورمان در بحث هسته‌ای و موضوعات اقتصادی با آن روبه‌رو است، نمایندگان مجلس قطعاً در این استیضاح‌ها منطقی‌تر تصمیم گرفته و سعی‌شان بر این است تا در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال همدلی و هم‌افزایی دولت و ملت بکوشند تا فضای اعتماد بیشتر در جامعه حاکم شود.

حقیقت‌پور بیان کرد: به هیچ‌وجه هدف و نیت مجلس در این استیضاح‌ها تقابل یا دخالت‌های سیاسی، حزبی و جناحی نیست بلکه نمایندگان مجلس انتظار دارند که وزرای دولت یازدهم با تلاش و جدیتی بیشتر در سنگر خدمت‌رسانی به مردم حضور پیدا کند.

وی در مورد استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نگهبان باید در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد، اما به نظر می‌رسد اگر هم استانی ‌شدن انتخابات مجلس به تصویب برسد بعید است که در انتخابات  مجلس دهم این امر اعمال شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد برگزاری الکترونیکی انتخابات نیز تصریح کرد: در دولت بحث برگزاری الکترونیکی انتخابات مطرح است اما آنچه وزارت کشور با همکاری شورای نگهبان به یک جمع‌بندی رسیده‌اند اینکه امکان برگزاری ۱۰۰ درصد انتخابات به صورت الکترونیکی وجود ندارد به طوری که در برخی از مراکز انتخابی این کار انجام خواهد شد.

وی گفت: البته نهایی شدن این امر بستگی به نظر نهایی وزارت کشور و رایزنی‌های انجام شده با شورای نگهبان دارد تا در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی به انجام برسد.

نظر شما