شناسهٔ خبر: 105191 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

دستور کار صحن علنی و کمیسیونهای تخصصی مجلس؛

از انتخاب اعضای کمیسیون ویژه در صحن علنی تا بررسی استیضاح وزیر راه در کمیسیون عمران

از مهمترین برنامه های این هفته مجلس باید به انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام در صحن علنی و بررسی تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران اشاره کرد.

به گزارش «نماینده» مجلس در هفته پیش رو جلسات علنی خود را برگزار می کند و نمایندگان در کمیسیون های تخصصی دستور کار هفتگی خود را دنبال می کنند. از پرحاشیه ترین برنامه های مجلس در صحن علنی این هفته باید به انتخاب اعضای کمیسیون ویژه برجام و در کمیسیون های تخصصی و بررسی تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران اشاره کرد.

از جمله طرح ها و لوایحی که در صحن علنی این هفته مجلس بررسی می شود می توان به این موارد اشاره کرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده (کمیسیون فرهنگی)/ لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی (کمیسیون اقتصادی)/ طرح جرم سیاسی (کمیسیون قضایی)

همچنین انتخاب اعضای کمیسیون ویژه رسیدگی کننده به توافق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ و آثار و پیامدهای آن در دستور کار این هفته قرار دارد.

سوال حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر نیرو و سوال نادر قاضی پور نماینده ارومیه از وزیر نفت نیز از جمله دستور کارهای مجلس در جلسات علنی این هفته خواهد بود.


حضور وزرا در کمیسیون های تخصصی مجلس
**وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه کمیسیون آموزش حضور می یابد.
**وزیر کار همچنین در جلسه کمیسیون اجتماعی به سوالات دو نفر از نمایندگان پاسخ خواهد داد.
**وزیر صنعت با حضور در کمیسیون صنایع پاسخگوی سوالات دو نماینده خواهد بود.
**رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی به سوالات ۹ نفر از نمایندگان پاسخ می‌دهد.
**وزیر دادگستری با حضور در جلسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به سوال موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد پاسخ می‌دهد.
*وزیر نیرو و معاونین وی در کمیسیون برنامه و بودجه حاضر می شوند تا بهمراه نمایندگان عضو کمیسیون گزارش عملکرد وزارت نیرو در حوزه عمرانی را استماع کنند.
*وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهمراه وزیر کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حضور می یابند تا درباره عملکرد صندوق های بیمه در طرح تحول سلامت گزارش دهند.
*همچنین این هفته در کمیسیون آموزش با حضور وزیر علوم، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس دیوان محاسبات کشور بررسی نهایی در موضوع بورسیه ها انجام خواهد گرفت.
*بحث و بررسی درباره توسعه کمی و کیفی تولید و تأمین کاغذ در کشور با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت و معدن، امور اقتصادی و دارایی و آموزش و پرورش و همچنین مدیران کارخانجات بزرگ تولیدی کاغذ در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کمیسیون فرهنگی انجام می‌شود.

 

بررسی تحقیق و تفحص ها در مجلس
-نمایندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس، بررسی تحقیق و تفحص از بانک توسعه را در دستور کار خود دارند.
-تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات کشور نیز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می شود.
-ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز جهت بررسی اولیه تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به کمیسیون عمران می‌رود.

 

بررسی استیضاح وزیر
تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی با حضور نمایندگان متقاضی استیضاح در جلسه کمیسیون عمران در محل تلفیق بررسی می‌شود.

 

بررسی برجام در کمیسیون های تخصصی مجلس
کمیسیون های اصل ۹۰ و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بررسی برجام را در دستور کار این هفته خود قرار دادند. برجام در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور مسئولان وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی بررسی خواهد شد.

 

بررسی نحوه برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اساسنامه شرکت ملی نفت
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بررسی نحوه برگزاری آزمون استخدامی (۵۰۰۰نفر) در آموزش و پرورش خواهد پرداخت.
کمیسیون انرژی به بررسی پیشنهادهای نمایندگان در خصوص اساسنامه شرکت ملی نفت ایران می‌پردازد.
کمیسیون کشاورزی مجلس نیز به ادامه بررسی لایحه حفاظت از خاک، لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی و لایحه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور می‌پردازد.

نظر شما