شناسهٔ خبر: 105167 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سید حسن نصرالله:

آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی درصدد تجزیه منطقه هستند

سید حسن نصرالله/2 دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه اسرائیل و عربستان سعودی به همراه آمریکا در صدد تجزیه منطقه هستند اعلام کرد: تجزیه و تقسیم، منطقه را وارد جنگ و خشونتهای مضاعف می کند.

به گزارش«نماینده»، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان، در سخنرانی به مناسبت پیروزی در جنگ ۳۳ روزه در مراسمی که از طریق ویدئو کنفرانس منتشر شد،  در ابتدا به مردم عراق درخصوص جنایت اخیر تروریستهای داعش در انفجار تروریستی در شهرک صدر که بیش از ۲۸۰ کشته و زخمی برجا گذاشت تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.

وی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه لبنان به رزمندگانی که  تا آخرین قطره خون خود با دشمن جنگیدند و هم اکنون نیز آماده هستند تا به ندای جهاد در راه خدا پاسخگو باشند و پرچم پیروزی را در هر کارزاری به اهتزاز درآورند تهنیت و درود گفت.

نصر الله همچنین از خانواده کسانی که در جنگ جولای ۲۰۰۶ شهید شدند و رزمندگانی که در این جنگ زخمی شدند قدردانی کرد.

نصرالله خواستار نامگذاری روز ۱۴ اوت(سالگرد پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه) به عنوان پیروزی الهی شد.

وی در این خصوص گفت: این روز(۱۴ اوت) روز پیروزی الهی است، این پیروزی یک امر ساده نبود، بلکه خواست و اراده خداوند متعال بود که این پیروزی نصیب ما شود و هرکسی که معادلات را در آن روز بررسی کند به سادگی درمی یابد که آنچه رخ داد یک معجزه راستین از سوی پروردگار بود که نمی توان آن را با علل و اسباب مادی تشریح و تفسیر کرد.

نصرالله تصریح کرد: در روز ۱۴ اوت، جنگ ۳۳ روزه با شکست دشمن پایان یافت و دشمن نتوانست در تحقق هیچ کدام از اهداف خود توفیقی به دست آورد.

وی گفت: در این روز همه ساکنان مناطق درگیر، با اطمینان و یقین، به محل زندگی خود بازگشتند چرا که به پیروزی خود و شکست دشمن اطمینان داشتند.

وی تصریح کرد: بازگشت ساکنان به مناطق زندگی خود این پیام را برای دشمن داشت که ما بر زمین آباء و اجدادی خود پایبند هستیم.

نصرالله تاکید کرد: حزب الله بر خود واجب می داند که جایگاهی پیشرو و پیشتاز در رویدادهای منطقه ایفا کند.

 وی همچنین بر ایستادگی و مقاومت اسطوره ای مقاومت و ارتش و مردم لبنان در جنگ ۳۳  و همچنین اهمیت استراتژیک منطقه وادی الحجیر(محل کنونی برگزاری مراسم سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه) تاکید کرد.

نصر الله در ادامه تاکید کرد که مقاومت همچنان ادامه دارد؛ مقاومتی که معادلات دشمن را در منطقه بر هم زد و پیروزیهایی را محقق ساخت.

وی درخصوص اهمیت منطقه وادی الحجیر گفت: جنگ وادی الحجیر یکی از ایستگاههای مهم و سرنوشت ساز جنگ ۳۳ روزه بود.

نصرالله در ادامه با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی به ورود نیروی زمینی این رژیم به مرزهای لبنان از طریق منطقه وادی الحجیر، این اقدام را احمقانه توصیف و تصریح کرد: رژیم اسرائیل مجبور شد که نیروی زمینی خود را وارد لبنان کند تا از این طریق این طور وانمود کند که دستاوردی را در این جنگ به دست آورده است، اما آمال و آرزوهای دشمن در وادی الحجیر در نطفه خفه شد و به لطف جانفشانی های شهدا و قهرمانی تاریخی رزمندگان، دشمن متحمل شکست مفتضحانه ای شد و علاوه بر انهدام ادوات نظامی دشمن، دهها افسر و نظامی از نیروهای ویژه رژیم اسرائیل به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

وی تاکید کرد: دشمن در جنگ ۳۳ روزه، هوایی و دریایی و زمینی دچار ناتوانی و عجز شده بود و همه طرح های دشمن به ناکامی منتج شده بود و چاره ای جز عقب نشینی نداشت.

نصرالله تاکید کرد: سرکردگان دشمن در جنگ ژوئیه احساس حقارت و خواری کردند.

نصرالله در ادامه افزود: قتل، ویرانی و کشتار مانند آنچه امروز در یمن رخ می دهد باعث شکست ملت ها نمی شود.

وی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: هر نقطه از سرزمین ما محل قتل نظامیان و افسران شما خواهد بود.

نصرالله تاکید کرد: رژیم اسرائیل هیچ راهبردی را در لبنان نخواهد داشت و مقاومت توانایی به شکست کشاندن همه طرحها و استراتژیهای رژیم صهیونیستی را دارد.

وی گفت: لبنانی ها توانایی دفاع از لبنان را دارند و قادرند در مقابل قدرتمندترین ارتشها مقاومت کنند.

نصرالله در ادامه تصریح کرد: جنگ ۳۳ روزه راهبردهای کلان جهانی ر ا تغییر داد.

وی تاکید کرد: ما بار دیگر تعهد و پایبندی خود را بر طرح مقاومت اعلام می کنیم و مقاومت تنها راه برای دفاع از سرزمین و عزت ماست.

نصرالله ضمن تاکید بر لزوم مقابله با طرحهای تجزیه طلبانه،  خواستار وحدت همه گروههای لبنانی شد.

نصر الله با بیان اینکه اسرائیل و عربستان سعودی به همراه آمریکا در صدد تجزیه منطقه هستند اعلام کرد: تجزیه و تقسیم، منطقه را وارد جنگ و خشونتهای مضاعف می کند که نتیجه آن نیز چیزی جز نابودی و آوارگی نخواهد بود. ما برای جلوگیری از این تجزیه تلاش می کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان از همه علمای دینی و طایفه ها و مذاهب دینی خواست که در مقابل طرح تجزیه و تقسیم منطقه بایستند.

وی تاکید کرد که در این لحظه همه باید تصمیمی سرنوشت ساز اتخاذ کنند چرا که همه در این باره مسئول هستند.

نصرالله گفت: آمریکا امروز از داعش برای رسم نقشه های جدید در منطقه و سقوط دولتها و ملتها ستفاده می کند.

وی افزود: آمریکا و مزدورانش داعش را موظف کردند تا نظام سوریه را به شکست و نابودی بکشاند و در عراق نیز در اقدامی عوام فریبانه به سران این کشور گفتند دولت خود را تغییر دهید تا از حمایت همه جانبه علیه تروریسم برخوردار شوید. در یمن نیز با داعش همپیمان شدند تا علیه مردم و نیروهای مردمی اقدام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: عربستان و آمریکا با توطئه چینی بهای نفت را کاهش دادند و این مسئله اوضاع عراق را تحت تاثیر قرار داد.

نصرالله تاکید کرد: آمریکا از تروریسم برای تحقق طرحهای خود در زمینه تقسیم و تجزیه منطقه استفاده می کند. آمریکا نمی خواهد داعش را در سوریه مورد هدف قرار دهد بلکه بر عکس از داعش در این کشور به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف خود استفاده می کند.

وی تاکید کرد: ارتش و ملت سوریه از آغاز بحران در این کشور برای بقای سوریه ای واحد می جنگند و با هرگونه تجزیه و تقسیم مخالف هستند.

نصرالله همچنین درخصوص توانایی گروه موسوم به مخالفان سوری برای مقابله با داعش ابراز تردید کرد.

وی با اشاره به تجاوز عربستان و همپیمانانش به یمن گفت: امروز بار دیگر تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه یمن را محکوم می کنیم و تاکید می کنیم تا زمانی که اراده مردم یمن بر پایداری وجود دارد این تجاوز نمی تواند به هیچ کدام از اهداف خود دست یابد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت لبنان گفت: ما در لبنان نیازمند دولتی هستیم که کسی را نگران نکند بلکه به همه آرامش و اطمینان دهد. در لبنان هیچ طایفه و قومی بر دیگری برتری ندارد.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه اظهار داشت: تنها راهکار دستیابی به یک کشور قوی و توانا، مشارکت راستین بین همه گروههای لبنانی است، ما امروز شاهد بحرانهای قابل توجهی در لبنان هستیم که یکی از این بحرانها احساس ترس و نگرانی مسیحیان لبنان از کنار گذاشتن و انزوا است.

وی تاکید کرد: ما در اقدامی پیشتازانه خواستار روی آوردن جریان ملی آزاد لبنان و «میشل عون» رهبر این جریان به مذاکره و گفتگو شدیم. اما برخی راه تفرقه و آشوب را در پیش گرفتند که انتخاب چنین راهی قطعا اشتباه است.

نصر الله تاکید کرد: میشل عون شایستگی ریاست جمهوری لبنان را دارد و کسی نمی تواند مانع او شود.

وی با اشاره به وجود اظهاراتی درخصوص کنار گذاشتن جریان ملی آزاد در لبنان، تاکید کرد: حزب الله لبنان از همپیمانان خود را به ویژه آنهایی که در جنگ ۳۳ روزه در کنار حزب الله بودند، کنار نمی گذارد و اجازه شکست دادن آنها را هم نمی دهد.

نصرالله گفت: به کسانی که در تلاشند میشل عون را منزوی کنند باید بگویم که شما هرگز نمی توانید ژنرال عون را منزوی کنید.

وی همچینین از اعتراضات مردمی حامیان جریان ملی آزاد استقبال کرد.

نصرالله تاکید کرد: برخی می گویند ایران در مسئله ریاست جمهوری لبنان به همپیمانانش اعمال فشار خواهد کرد و من در این جا می گویم هرکس چنین می پندارد در وهم و خیال واهی به سر می برد.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان بر لزوم پایداری و مقاومت تاکید کرد.

نظر شما