شناسهٔ خبر: 105161 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجوز BBC برای یک روز هم قابل‌قبول نیست

امام جمعه تبریز گفت: با وجود اعتراف رادیو بی.بی.سی به دست داشتن در کودتای ۲۸ مرداد و فتنه ۸۸ صدور مجوز فعالیت آن در ایران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد حتی برای یک روز هم قابل قبول نیست.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ اشاره کرد و با بیان اینکه این کودتا حاصل اعتماد به استکبار بود که نتایجی مانند تسلط بر امور سیاسی، نظامی و فرهنگی کشور و عدم حضور مردم در صحنه را به‌ دنبال داشت، اظهار داشت: یک عده غرب‌زده‌ از این تجربه‌ها درس نمی‌گیرند.

وی افزود: آمریکا همیشه این رویا و خواب را می‌بیند که دوباره با ترفندهای مختلف به ایران بازگشته و بر کشور مسلط شده و کودتای ۲۸ مرداد را تکرار کند.

خطیب جمعه تبریز خطاب به بیگانگان به ویژه آمریکا و انگلیس گفت: شرایط ایران شرایط ۲۸ مرداد نبوده و الان حکومت مردمی بوده و در صحنه هستند و ارتش مکتبی و بسیج و سپاه قهرمان در کنار هم و در آمادگی کامل قرار دارند و از همه بالاتر اینکه سایه رهبری هوشیار، مدیر و مدبر بر سر ایران اسلامی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده خارجی و مزدوران داخلی بفهمند هیچ قدرتی نمی‌تواند در شرایط فعلی کوچک‌ترین آسیب و ضربه‌ای به نظام اسلامی وارد کند.

*با وجود اعتراف رادیو بی بی سی به دست داشتن در کودتای ۲۸ مرداد و فتنه ۸۸ صدور مجوز فعالیت آن در ایران قابل قبول نیست

آیت‌الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراف رادیو بی. بی. سی به دست داشتن در کودتای ۲۸ مرداد و فتنه ۸۸ و نقش موثر آن در تحریف افکار مردم و بی‌تفاوت کردن آنان به سرنوشت خود اظهار داشت: جای تاسف است که وزارت فرهنگ و ارشاد با وجود این همه خیانت و فتنه برای این رادیو مجوز فعالیت صادر کرده است.

وی ادامه داد: به دنبال این امر رسانه‌های دلسوز نسبت به این اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اعتراض کردند که مقام‌های مسئول این وزارتخانه اعلام کردند که مجوز فعالیت بی. بی. سی در ایران یک هفته‌ای است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: معتقدم با توجه به خیانت‌ها حتی نباید مجوز یک روزه برای این خبرگزاری صادر کرد.

نظر شما