شناسهٔ خبر: 104944 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قیمت بلیط هواپیما و قطار باید بر مبنای تک‌نرخی شدن بنزین تعیین شود

روح‌الله عباسپور431 عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه برای کنترل خوردهای شخصی باید وسایل نقیله همگانی به نحو مطوب توسعه یابد، گفت: گرانی نرخ بلیت قطار و هواپیما باید بر مبنای تک نرخی شدن بنرین کاهش یابد.

به گزارش «نماینده» روح الله عباسپور  درباره گرانی نرخ  بلیت و قطار،‌ خاطر نشان کرد: برای اینکه مردم تمایلی به استفاده از خودورهای شخصی نداشته باشد، باید پارمترهای اقتصادی – حمل و نقل  به بهترین شکل فعال شوند .

 نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری ازمردم برای خرید  بلیت هواپیما و قطار با مشکلات اقتصادی روبرو هستند ، یاد آورشد: ما اگر انتظار داریم که خودروهای تک سرنشین از چرخه حمل ونقل کشور حذف بشوند باید علاوه بر توسعه وسایل نقلیه همگانی شهری نگاه ویژه ای نیز به میزان نرخ تعیین شده برای حمل و نقل شهری در دستور کار دولت قرار بگیرد.

 وی ادامه داد:  وسایل نقلیه همگانی در طی چند سال اخیر اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، توسعه یافته اند و به نسبت نیز خدمات مناسبی به مسافران ارائه می دهند اما با توجه به رشد جمعیت احساس می شود که وسایل نقلیه همگانی باید تقویت شوند تا مردم در ازدحام صف‌های  وسایل نقلیه عمومی وقتشان تلف نشود.

 عباسپور با بیان اینکه برای توسعه حمل و نقل شهری باید با  مکانیزه مناسبی البته با راهکارهای کارشناسی شده عملیاتی شود، ادامه داد: تک نرخی شدن سوخت باید همراه با  پارمترهای  حقوق شهروندی   درنظر گرفته شود زیرا اگر  نرخ حمل و نقل جاده ای افزایش بدون حساب و کتابی  داشته باشد بطور حتم نمی توان انتظار داشت که مردم از  خوردهای تک سرنشین استفاده نکنند.

واردات زیادی در زمینه لوازم یدکی داریم و این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی توانایی زیادی  و ازهمین رو با توجه به تورمی که هر ساله شاهدیم و با توجه به بالا رفتن هزینه حامل های انرژی، دستمزد کارگران و دیگر هزینه ها طبیعی است که تولید برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد، به همین منظور واردات ارزان در اولویت قرار می‌گیرد و طبیعی است که ارزان بودن، بی‌کیفیتی بودن را نیز به همراه دارد.

نظر شما