شناسهٔ خبر: 104911 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پژمانفر مطرح کرد:

شکایت دولت از رئیس کمیته رسانه مجلس/دولت تاب انتقاد ندارد

پژمانفر// رئیس کمیته رسانه مجلس از شکایت دولت ازوی با ادعای ارائه گزارش غیرواقعی درخصوص یارانه مطبوعات خبر داد وگفت: مستندات خود درمورد تبعیض دولت درپرداخت یارانه به مطبوعات حامی دولت رابه رسانه ها ارائه میکنم.

به گزارش «نماینده» نصرالله پژمان فر از شکایت دولت از وی به دادگاه ویژه روحانیت با موضوع گزارش غیر واقعی در خصوص یارانه مطبوعات خبر داد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مدتی قبل کمیته رسانه کمیسیون فرهنگی در راستای بررسی شکایت تعدادی از نمایندگان در خصوص توزیع ناعادلانه یارانه نشریات، این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

رئیس کمیته رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: این موضوع در قالب سوال از وزیر ارشاد در کمیته رسانه مورد بررسی قرار گرفت و بنده به عنوان رئیس کمیته موضوع را پیگیری کردم.

وی اظهار داشت: بنده مستنداتی را در تایید ادعای نمایندگان مبنی بر توزیع ناعادلانه یارانه نشریات و اختصاص یارانه بیشتر به نشریات حامی دولت در اختیار دارم.

پژمان فر گفت: در فضایی که امروز دولت ادعای آزادی بیان دارد و اعلام می کند که صدای مخالف را می شنود از بنده به عنوان رئیس کارگروه رسانه به دادگاه ویژه روحانیت شکایت شد.

وی ادامه داد: دولت علت شکایت از بنده به دادگاه ویژه روحانیت را ارائه گزارش غیر واقعی در خصوص یارانه مطبوعات عنوان کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از کم بودن سعه صدر دولت گفت: دولتی که تحمل شنیدن صدای منتقدان آن هم از جایگاه حقوقی یک نماینده مجلس را ندارد چطور می تواند ادعای سعه صدر در مقابل مردم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما نگران به خطر افتادن آزادی بیان هستیم، گفت: نگرانیم به اسم آزادی بیان دیکتاتوری در مجموعه های مختلف حاکم شود.

پژمان فر اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی و کمیته رسانه مرجع بررسی این گونه شکایت است و اساساً هیچ گاه کسی نمی تواند مانع آزادی بیان نماینده در حوزه کاری اش شود.

رئیس کمیته رسانه مجلس اظهار داشت: نمایندگان تهدید می شوند که اگر حرفی بزنند برایشان پرونده سازی خواهد شد که این امر مانع آزادی بیان است و ما از این رفتارهای همراه با عصبانیت تاسف می خوریم.

وی با بیان اینکه دولت منتقدین خود را به دادگاه می کشاند گفت: اسناد تبعیض دولت در پرداخت یارانه به رسانه های حامی دولت و مخالف در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: ما می خواستیم این موضوعات را در فضای دوستانه و تذکرات حل کنیم اما اینگونه رفتارها موجب شد اسناد را در اختیار نظارت عمومی قرار دهیم.

نظر شما