شناسهٔ خبر: 104712 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تصویب فکت‌شیت در کنار برجام پیشنهاد قابل قبولی برای دفاع از منافع ملی است

سیدحسین نقوی حسینی431 عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به پیشنهاد تصویب فکت‌شیت برای برجام توسط نمایندگان مجلس، گفت: به نظر ما، پیشنهاد آقای دکتر جواد لاریجانی برای تصویب فک‌شیت برای جلوگیری از سؤاستفاده های احتمالی بسیار مفید و سازنده است.

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد تصویب فکت‌شیت برای برجام توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر ما، پیشنهاد آقای دکتر جواد لاریجانی برای تصویب فک‌شیت برای جلوگیری از سؤاستفاده های احتمالی بسیار مفید و سازنده است.

وی با بیان اینکه مجلس می‌تواند با تصویب فک‌شیت، دولت را ملزم به حرکت در چارچوب خطوط قرمز کند، تاکید کرد: تصویب فکت‌شیت در کنار برجام می تواند پشتوانه‌ای برای دولت در مسیر اجرای توافق هسته‌ای باشد؛ با توجه به اینکه برجام به عنوان یک سند بین‌المللی مورد توافق ایران و ۱+۵ قرار گرفته است، مجلس ایران و کنگره آمریکا تنها می‌تواند پاسخ مثبت و منفی به آن بدهند و این حق برای تغییر در جزئیات برجام برایشان محفوظ نیست.

نقوی گفت: اکنون که مجلس ایران نمی‌تواند دخل و تصرفی در برجام داشته باشد، بهتر است یک فکت‌شیت در کنار برجام تصویب کند تا ضمن جلوگیری از سؤاستفاده‌‌های طرف غربی و آمریکا، شرایط برای دفاع از حقوق ملت ایران و لغو تمام تحریم‌ها برای دولت فراهم باشد.

نظر شما