شناسهٔ خبر: 104182 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رحیم زارع:

نباید بگذاریم غربی‌ها بازار ایران را یک بازار مصرفی صرف قلمداد کنند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: باتوجه به تردد زیاد تیم‌های اقتصادی کشورهای غربی باید مراقب باشیم دچار واردات بی رویه و مصرف زدگی نشویم. نباید بگذاریم غربی‌ها بازار ایران را یک بازار مصرفی صرف قلمداد کنند.

به گزارش «نماینده» رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سفر گروه‌های بازرگانی کشورهای اروپایی به ایران و خطر واردات بی‌رویه و استفاده از کالاهای غیر ایرانی گفت: این مسئله هم دغدغه مردم و هم نمایندگان مجلس است و همان طور که رئیس ‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی خود اشاره کرد دولت هم از بابت این مسئله ابراز نگرانی می کند.  

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور و خروج آن  از رکود، تورم و مشکلات عظیم اقتصادی است به طوری که اگر ایران در چشم غربی‌ها به عنوان یک بازار مصرفی صرف نگاه می‌شود می‌توان با تدبیر دولت و فراهم آمدن شرایط سرمایه‌گذاری، این تهدید بزرگ به یک فرصت بدل شده و خط تولید بسیاری از شرکت‌های معروف در داخل کشور، سرمایه‌گذاری آن را به دنبال داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی تصریح کرد:  تبدیل تهدید شرایط موجود به یک فرصت استثنایی برای کشور هم به همت دولت و هم با کمک مردم می‌تواند رقم بخورد. برای رسیدن به اهداف تعیین شده یک سری برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت باید عملیاتی شود که فضای کشور را به سمت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و ایجاد شرایط موجود برای خروج از تورم بالا و رکود اقتصادی فراهم خواهد کرد.

زارع تاکید کرد: افزایش توان بخش خصوصی، توانمند سازی سرمایه گذاران داخلی و نوپا با استفاده از اعتبارات بانکی و قوانین حمایتی، اهتمام به اقتصاد مقاومتی و نهادیه شدن اقتصاد کشور در لایه‌های مختلف سیاست‌های کلان اقتصادی کشور از جمله مهمترین برنامه‌های کوتاه مدت اقتصادی در کشور است.

وی درباره برنامه‌های کلی در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: باید هر چه سریع‌تر اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌های کشور، اکادمیک شده و به شکل مدون و دانشگاهی مورد بررسی قرار گیرد، اقتصاد دانش بنیان، مقوله بندی اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی به نفت و جایگزینی این اتکای پولی به اقتصاد غیرنفتی، اصلاح نظام پولی و بانکی کشور و حمایت از کشاورزان و صنعتگران از مهمترین مسائلی است که دولت باید در این مدت باقی مانده اجرایی کند.

نظر شما