شناسهٔ خبر: 104176 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حسینعلی شهریاری:

دولت صادقانه با مردم حرف بزند/ باید تعریف دولت از اشتغال اصلاح شود، واقعیت جامعه چیز دیگری است

شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت:سیستان و بلوچستان از معضل بیکاری رنج می بردبه طوری که اکنون غبار غفلت بر روی وعده های مسئولان نشسته و جوانان برای رهایی از آن دست به خودکشی می زنند.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری اظهار داشت: طی دو سال گذشته هیچ اقدام قابل توجهی برای رفع مشکل بیکاری در سیستان و بلوچستان انجام نشده است، دولت صادقانه با مردم حرف بزند چرا که مردم واقعیت را لمس می کنند.

وی با انتقاد از شرایط اشتغال و میزان بیکاری در استان سیستان و بلوچستان افزود: اکنون بر اساس آمارها، بیش از ۵۰ درصد از جوانان تحصیل کرده این استان از بیکاری رنج می برند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته تعدادی طرح از دولت قبل باقی مانده که این دولت قرار بود اقدامات لازم را برای اجرای آنها انجام دهد، هرچند که درخصوص این موضوع هم هنوز تحول قابل توجهی رخ نداده است.

وی گفت: متاسفانه به علت مشکلات مالی که در چند سال گذشته به وجود آمده، کارهای زیرساختی که در این استان آغاز شده، متوقف شده که از جمله آنها می‌توان به پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان ـ مشهد، پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، پروژه پتروشیمی چابهار و سدهای در دست احداث در استان اشاره کرد که متأسفانه با وجود وعده‌های داده شده، اتفاقی نیفتاده است.

به گفته شهریاری، راه حل بسیاری از مشکلات، توسعه استان است که امیدواریم استاندار بتواند به خوبی در این راستا حرکت کند، توقف حرکت توسعه ای در دو سال گذشته به خوبی نشان دهنده غبار غفلت بر روی وعده ها است.

شهریاری با بیان اینکه بالاترین نرخ بیکاری درکشور در استان سیستان و بلوچستان است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت مرزی بودن استان و داشتن مرزهای مشترک طولانی با دو کشور افغانستان و پاکستان، می توان گفت که دلیل بسیاری از ناهنجاری اجتماعی بیکاری بوده و دولت تاکنون به بسیاری ازحرف های خود درجهت افزایش اشتغال عمل نکرده است، این بی توجهی دلسردی را در میان جوانان به وجود آورده و بعضا برخی از آنان برای رهائی از این مشکل دست به خودکشی می زنند.

نماینده مردم زاهدان با تاکید بر اینکه آمارهای دولت از میزان اشتغال و بیکاری در کشور با دیدگاه خاصی ارائه می شود، گفت: دولت ممکن است بیکاری را به طرق مختلفی تعریف کند و از نظر آنها فردی که در هفته حتی یک ساعت مشغول به کار باشد جزو شاغلان محسوب شود، بنابراین تعریف دولت از اشتغال باید اصلاح شود، چرا که واقعیت جامعه چیز دیگری است.

نظر شما