شناسهٔ خبر: 104166 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عبدالرضا عزیزی:

ادعاهای حقوق بشری آمریکا دروغی بیش نیست/ آمریکا از سلاح اتمی استفاده کرده

عزیزی43 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آمریکا که از سلاح اتمی بر علیه انسان‌ها استفاده کرده مانع دسترسی دیگران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای می‌شود و چنین کشوری حق ندارد دم از حقوق بشر بزند چرا که ادعاهای آن در این باره دروغی بیش نیست.

به گزارش «نماینده» عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا گفت: آمریکا تنها کشوری است که از سلاح اتمی توسط بشریت استفاده کرده و این در حالی است که امروز ما شاهد هستیم این کشور از دسترسی سایر کشورها به انرژی صلح آمیز هسته‌ای جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: این اقدام آمریکا عین زورگویی است و حقوق بشر دروغین غرب را به نمایش می‌گذارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: آمریکا که از سلاح ممنوعه همانند سلاح اتمی بر علیه شهروندان بی‌گناه استفاده می‌کند نه به حقوق بشر اعتقادی دارد و نه برای انسانیت و بشریت ارزشی قائل است.

عزیزی خاطرنشان کرد: آمریکا که از حدود ۸ هزار کلاهک هسته‌ای برخوردار است و از بمب اتم برعلیه انسان‌ها استفاده کرده است و در سراسر دنیا بر زنان و کودکان اسلحه کشیده و آنها را کشته است حق ندارد دم از حقوق بشر بزند.

وی در پایان گفت: البته امروز مردم جهان آگاه و بیدار شده‌اند و ملت‌ها می‌دانند و می‌گویند که آمریکا که خود دارای بمب اتم است چگونه به ایران می‌گوید از انرژی صلح آمیز هسته‌ای استقاده نکند و همه می‌دانند که شعارهای آمریکایی‌ها برای حقوق بشر و امثال آن دروغی بیش نیست.

نظر شما