شناسهٔ خبر: 103877 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی:

بنیاد شهید تعهدی در قبال آسیب‌دیدگان غیرجنگی سایر دستگاه‌های نظامی ندارد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه بنیاد شهید می تواند تعهدی در قبال آسیب‌دیدگان غیرجنگی سایر دستگاه‌های نظامی نداشته باشد، گفت: کسی که در زمان انجام وظایف قانونی اش دچار آسیب جدی شود باید از سوی یگان مربوطه اش، تحت عنوان "قیود خدمتی" خدمات دریافت کند.

به گزارش «نماینده» غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره برخی اعتراضات نسبت به پرداخت نکردن خدمات ایثارگری به سربازانی که در حین خدمت دچار آسیب شده‌اند، افزود: براساس نظر ستاد فرماندهی کل قوا، اگر فردی در زمان جنگ یا در حال حاضر جزو قیود خدمتی باشد و جراحت ببیند به عنوان ایثارگر، جانباز یا حتی شهید تعریف خواهد شد؛ اما یگان مربوطه‌اش موظف خواهد بود که به وی خدمات ارایه دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ‌در توصیف عبارت قیود خدمتی گفت: قیود خدمتی به معنای آن است که خدمت فرد در زمان جنگ صورت گرفته ولی برای جنگ نبوده است مانند افسری که بر سر چهارراه به ارایه خدمت می‌پردازد.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ موردی وجود نداشته که فردی در جنگ مجروح شده و اسناد این جراحت را به اثبات رسانده باشد اما خدمات ایثارگری دریافت نکرده باشد؛ مگر آنکه دارای قیود خدمتی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: فردی که قیود خدمتی است اگر دچار آسیب شد، ایثارگر سازمان و یگان خود تلقی می‌شود و ایثارگر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به شمار نمی‌رود؛ این درحالی است که همچنان به دلیل برخی شبهات، برخی ایثارگران قیود خدمتی خواستار دریافت خدمات از سوی بنیاد شهید هستند.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، گفت: به عنوان مثال اگر اکنون که کشور در زمان صلح است حادثه‌ای برای افسران نیروی انتظامی رخ دهد فرد جزو ایثارگر بنیاد شهید محسوب نمی‌شود چراکه قیود خدمت بوده و باید از سوی یگان خدمتی خود خدمات دریافت کند؛ البته از سویی دیگر اگر فردی به دلیل مهماتی که در مناطق جنگی به جامانده، دچار آسیب شود و مثلا مین‌های کاشته شده در این مناطق، وی را مورد آسیب قرار دهد،‌ بنیاد شهید موظف به ارائه خدمات به وی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، برخی از سربازانی که در زمان جنگ یا بعد از آن دوران خدمت سربازی خود را می‌گذراندند و دچار آسیب شدند، نسبت به عدم دریافت خدمات ایثارگری از سوی بنیاد شهید معترض هستند

نظر شما