شناسهٔ خبر: 103791 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سلیمی:

اقدامات وزارت علوم در رابطه با بورسیه‌ها راضی کننده نیست/ لزوم برخورد قضایی با خاطیان و عاملان بحث بورسیه‌ها

علیرضا سلیمی2 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در بحث بورسیه‌ها جفای بزرگی شد، گفت: اقداماتی که تابحال وزارت علوم در این خصوص انجام داده راضی کننده نیست، لازم است با خاطیان و عاملان برخورد قضایی شود.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مسئله بورسیه‌ها، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در رابطه با موضوع بورسیه‌ها سخنانی را بیان کردند و علی‌رغم اینکه در این سخنان تأکید شد در بحث بورسیه‌ها به عده‌ای ظلم شده، متاسفانه تا امروز اقدامات راضی کننده‌ای صورت نگرفته است.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، در موضوع بورسیه‌ها به عده‌ زیادی ظلم شد پس باید با کسانی که این ظلم را به جامعه علمی کشور روا داشتند، برخورد قضایی شود که متأسفانه تا به حال با آنها برخورد قضایی نشده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به صورت غیرعلنی و غیرملموس به دانشگاه‌های زیربط گفته شده با دانشجویان بورسیه همکاری نکنند. این جفای بزرگی است، با آبروی آنها بازی شد.

سلیمی در خاتمه با بیان اینکه با همه مشکلاتی که در بحث بورسیه‌ها بوجود آمد، برخورد قاطعی صورت نگرفته است، اظهار داشت: هرچند وزیر علوم اقداماتی در رابطه با بورسیه‌ها انجام داده است، ولی این اقدامات کافی نبوده و نیاز است بسیار جدی‌تر در این بحث اقدام کرد.

نظر شما