شناسهٔ خبر: 103744 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

یک نماینده مجلس:

بعد از مذاکرات بارش ها افزایش پیدا کرده/ علت خشکسالی های اخیر جدال هسته ای بود

عابدفتاحی43 نماینده مردم ارومیه در مجلس به تاثیر مثبت مذاکرات بر آب و هوای کشور اشاره کرد و گفت: بعد از مذاکرات شرایط لازم برای احیاء دریاچه ارومیه ایجاد شده است، همان طور که مشاهده میکنید شرایط جوی کشور بعد از مذاکرات تغییر کرده و بارش ها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «نماینده» عابد فتاحی در گفتگو با پایگاه خبری ندای ارومیه، با اشاره به تقدیم متن "برجام" توسط وزارت امور خارجه به مجلس، اظهار کرد: من معتقدم که محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی یکی از برجسته ترین توافقات سیاسی تاریخ را تقدیم خانه ملت کردند.

وی افزود: بالاخره باید این مسئله را بپذیریم که در یک توافق سیاسی، یک سری امتیازات به طرف مقابل داده و یکسری امتیازات گرفته میشود و این توافق یک توافق خوب برای ملت ایران است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از نمایندگان بعد از سخنرانی وزیر امور خارجه قانع شده اند و به نظرم آن عده ای که از توضیحات ظریف قانع نشدند اولویت های سیاسی دارند.

فتاحی به تاثیر مثبت مذاکرات بر آب و هوای کشور هم اشاره کرد و گفت: بعد از مذاکرات شرایط لازم برای احیاء دریاچه ارومیه ایجاد شده است، همان طور که مشاهده میکنید شرایط جوی کشور بعد از مذاکرات تغییر کرده و بارش ها افزایش پیدا کرده است.

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس اذعان کرد: گرمای هوا در شهرهای بزرگ کشور کاهش یافته و به نظر می رسد، علت خشکسالی های اخیر جنگ و جدال هسته ای بوده است.

وی افزود: احساس می شود که در ۱۲ سال گذشته، اروپا از ورود ابرهای بارشی به آسمان ایران جلوگیری کرده و از زمان توافق آب و هوای کشور به کلی متحول شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد:به نظر می رسد که ما بعد از مذاکرات به صفحه جهانی بازگشته ایم و الان میتوان از قدرت های جهانی برای حل مشکل دریاچه ارومیه استفاده کنیم.

نظر شما