شناسهٔ خبر: 103709 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شرکت بندری ایتالیا با شرکت ایرانی یادداشت تفاهم امضا کرد

تجارت43 بزرگترین شرکت اپراتور پایانه های کانتینری ایتالیا، یک یادداشت تفاهم استراتژیک با شرکت بنادر و کشتیرانی سینا به امضا رسانده تا از فضای پدید آمده بعد از توافق هسته ای نهایت استفاده را ببرد.

به گزارش «نماینده»، کونتشیپ ایتالیا، بزرگترین شرکت اپراتور پایانه های کانتینری ایتالیا، یک یادداشت تفاهم استراتژیک با شرکت بنادر و کشتیرانی سینا، بزرگترین شرکت بندری ایران به امضا رسانده تا از فضای پدید آمده بعد از توافق هسته ای نهایت استفاده را ببرد.
این توافق همچنین شرکت یورو گیت، شرکت آلمانی اپراتور بنادر را نیز در بر می گیرد که 33 درصد سهام کونتشیپ را در اختیار دارد.
این یادداشت تفاهم شامل تبادل تجربیات و دانش فنی، توسعه بخش حمل و نقل و بنادر ایران با تمرکز ویژه بر روی بندرعباس و بندر بوشهر و پایانه های ساحلی آنها و ارتقاء توانمندی های فنی، بازرگانی و عملیاتی به سطح بهترین استاندردهای بین المللی است.
کونتشیپ ایتالیا، جدیدترین شرکت کشتیرانی و بندری است که به پتانسیل بالای گشایش در بازار 80 میلیون نفری ایران واکنش نشان می دهد.
دیگو آپونته، مدیرعامل شرکت کشتیرانی ام اس سی دومین شرکت بزرگ کشتیرانی اقیانوسی جهان و سلطان بن سلیمان، رئیس شرکت دی پی ورلد، شرکت اوپراتور پایانه های کانتینری مستقر در دوبی، اخیرا به ایران سفر کرده اند.
مائرسک لاین، بزرگترین شرکت کشتیرانی اعلام کرده که پتانسیل های بالایی در ایران می بیند، اما انتظار ندارد تا لغو رسمی تحریم ها وارد بازار ایران شود.
بر اساس گزارش موسسه آلفالاینر، چند شرکت کشتیرانی به سرعت به فرصت پدید آمده برای از سرگیری ارائه خدمات به ایران واکنش نشان داده اند که از جمله می توان به شرکت هیوندای مرچنت اشاره کرد که انتظار می رود یکی از کشتی های حمل بار آن در روز 6 اوت در بزرگترین بندر ایران پهلو بگیرد.
اکثر شرکت های کشتیرانی جهان از جمله وان های و پاسیفیک اینترنشنال لاینز، که پس از تشدید تحریم ها در سال 2013-2012 ایران را از شبکه خود حذف کرده بودند در سال 2014 پس از کاهش تحریم ها حمل بار به مقصد بندرعباس را از سر گرفتند.

نظر شما