شناسهٔ خبر: 103704 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

«تعبیر وارونه یک رویا» تصویرگر ایثارگری های ماموران گمنام امنیتی است

ارجمند43 داریوش ارجمند گفت: فریدون جیرانی در سریال تعبیر وارونه یک رویا می خواهد گوشه ای از ایثارگری های ماموران گمنام امنیتی را به تصویر بکشد که برای پاسداری از ایران از جان خود می گذرند.

به گزارش «نماینده»، «داریوش ارجمند» درباره بازی اش در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» گفت: این نقش هم مانند سایر کارهای دیگری که بازی کردم، در سناریو دارای یکسری مشخصاتی است و از آنجایی که کاراکتر من در این سریال خیلی با کارهای قبلی ام متفاوت بود برای خودم بازی کردن در آن تجربه خیلی خوبی به همراه داشت. من این سریال را بدلیل همین متفاوت بودنش با کارهای قبلی ام بسیار دوست دارم.

ایفاگر نقش مصطفی کاشفی درباره تجربه بازی در سریال هایی با مضامین امنیتی و جاسوسی افزود: من تا به حال در کارنامه بازیگری ام تجربه کار در چنین سریال هایی را نداشتم ولی این گونه سریال ها که محتوایی جاسوسی و امنیتی دارد تفاوت زیادی با سریال های ملودرام اجتماعی مانند ستایش دارد. مخاطب هم با دیدن سریال به تفاوت کار من پی می برد. چیز جالبی که باید بگویم این است که در مدتی که پخش سریال تعبیر وارونه یک رویا آغاز شده است هموطنانی که من را در سوپر مارکت ها و مغازه ها می بینند می گویند آقای ارجمند بین بازی شما در میدان تره بار سریال ستایش تا مامور امنیتی وزارت اطلاعات چقدر فاصله است.

ارجمند ادامه داد: به هر حال هنرپیشگی یعنی همین که یک بازیگر بتواند از بعلاوه بی نهایت تا منهای بی نهایت در مسیر بازیگری حرکت کند. خوشبختانه مردم نسبت به بنده در کوچه و خیابان ابراز لطف می کنند و من از همه آنها ممنونم اما باید بگویم این برای اولین باری نیست که متفاوت بازی کردم پیشتر بعد از سریال امام علی (ع) فیلم سینمایی آدم برفی را بازی کردم یا اینکه پس از مسافر ری فیلم سینمایی سگ کشی را بازی کردم که هم از نظر بازی و هم محتوا و هم فیلمنامه کارهای کاملا متفاوتی بود. به هر ترتیب من بعنوان بازیگر دوست دارم که در هر کاری کاراکترهایم خیلی متفاوت با یکدیگر باشد. بازیگر فیلم سینمایی راه آبی ابریشم با اشاره به جای خالی سریال های جاسوسی و امنیتی که پرونده های واقعی را روایت می کند در رسانه ملی تصریح کرد: در جامعه تصویری که از مامور امنیتی در ذهن مردم هست مربوط به زمان پیش از انقلاب است. باید بگویم که اینگونه نیست وزارت اطلاعات و جریانات امنیتی یک جریانات موازی را دارد که وظیفه اش مقابله و مبارزه با اغتشاشات داخلی است مانند همین ترورهایی که متاسفانه در ایران رخ داد و چندین دانشمند هسته ای توسط عوامل موساد در کشور به شهادت رسیدند. این بخش مسایل امنیتی که سربازان گمنان امام زمان(عج) فداکارانه انجام می دهند کار بسیار شجاعانه و مهمی در جهت حفظ عزت و منافع کشور است و به نظر من هموطنان باید نسبت به این خدمات و ایثارگریهای سربازان گمنام در درون و بیرون مرزها شناخت پیدا کنند.

این پیشکسوت عرصه بازیگری تاکید کرد: اگر ما الان در یک کشور آرامی به نام ایران در حال زندگی کردن هستیم در حالی که درکشورهای اطراف ایران ناامنی و جنگ بیداد می کند، این مرهون زحمات و دلاوریهای نیروهای نظامی و امنیتی کشورمان است. سریال تعبیر وارونه یک رویا هم می خواهد گوشه ای از ایثارگری های همین ماموران گمنام امنیتی را در جای جای کشورمان به تصویر بکشاند. البته باید این را هم اضافه کنم که نگاه فریدون جیرانی کارگردان سریال به این مجموعه هم نگاه خیلی متفاوتی است.

داریوش ارجمند اضافه کرد: یک بخشی مهمی از فعالیت ماموران امنیتی کشور مقابله با خرابکاران خارجی است که نمی توانند توسعه و پیشرفت و امنیت را در ایران ببینند. کار سربازان گمنان امام زمان(عج) دقیقا مانند کاری است که ماموران امنیتی برای حفاظت از جان مسافران در پروازها انجام می دهند.
بازیگر سریال راز پنهان در پاسخ به این سوال که برای نزدیک شدن به شخصیت یک مامور امنیتی چقدر تحقیق و مطالعه داشته است افزود: البته برای بازی در هر نقشی مطالعه درباره آن ضروری است ولی بازی در نقش یک مامور امنیتی کار متفاوتی است و اینگونه نیست که مانند بازی در نقش یک پزشک یا مهندس، در قالب خاصی بگنجد و من بعنوان یک بازیگر ادای آن را در آورم. مصطفی کاشفی یک مشاور ویژه امنیتی با یک سابقه درخشان در مبارزه با شبکه های تروریستی و خرابکار در سیستم امنیتی کشور است، پس برای بازی در آن باید از قصه و ماجرا الهام بگیرم و این کار را در سریال تعبیر وارونه یک رویا انجام دادم.

داریوش ارجمند که این روزها هنوز درگیر مراحل فیلمبرداری سکانس های پایانی سریال جیرانی است می گوید: شبها این سریال را با دقت دنبال می کنم و از بازی خودم هم ابراز رضایت دارم امیدوارم مخاطبان هم با این سریال ارتباط برقرار کنند.
مجموعه تلویزیونی تعبیر وارونه یک رویا به تهیه کنندگی سیدکمال طباطبایی و کارگردانی فریدون جیرانی محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است که از شنبه تا چهارشنبه هر شب راس ساعت ۲۲ از این شبکه به روی آنتن می رود.

نظر شما