شناسهٔ خبر: 103703 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اجرای مرحله سوم «نهضت قرآنی» در ۵۰۰ مسجد استان تهران

مسجد431 معاون فرهنگی مرکز امور رسیدگی به مساجد با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح نهضت قرآنی در ۵۰۰ مسجد استان تهران، گفت: در این مرحله ائمه جماعات به تدریس و تفسیر سور منتخب قرآن کریم می‌پردازند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام «سعید کرمی» معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برگزاری طرح نهضت قرآنی، اظهار داشت: طرح نهضت قرآنی مساجد در چند فاز طراحی شد که اوایل سال جاری فاز اول و دوم آن اجرایی شدند.

وی با بیان اینکه در فاز اول کرسی‌های تلاوت به صورت هفتگی در مساجد برگزار شد، خاطر نشان کرد: پس از اجرای کرسی‌های تلاوت در ۳۱۳ مسجد، بسیاری از جوانان مساجد به صورت خودجوش اقدام به برپایی کرسی‌های تلاوت کردند و این حرکت را نیز ادامه دادند به طوری بیش از ۴۰۰ مسجد با این طرح همراه شدند.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه در فاز دوم طرح نهضت قرآنی نیز به تفسیر موضوعی قرآن پرداخته شد، افزود: در فاز دوم تفسیر ۵۲ آیه با موضوع سبک زندگی قرآن در قالب درسنامه‌ای تهیه و در اختیار ائمه جماعات مساجد منتخب قرار گرفت تا آنها در طول یک هفته هر آیه از آن را برای افراد تبیین و تفسیر کنند.

وی از آغاز فاز سوم طرح نهضت قرآنی مساجد خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مرحله از طرح نهضت قرآنی مساجد تفسیر ترتیبی قرآن کریم شامل سوره‌های مبارکه «حجرات و لقمان» توسط ائمه جماعات مطرح می‌شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه این طرح تا پایان سال در مساجد منتخب ادامه دارد، گفت: تفسیر ترتیبی قرآن در ۵۰۰ مسجد منتخب که آمادگی لازم برای اجرای این طرح را داشتند، برگزار می‌شود.

حجت‌اسلام کرمی با بیان اینکه هدف ما ارتقای فضای قرآنی مساجد است، به لزوم توسعه برنامه‌های قرآنی در مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگ‌سازی هستند بر همین اساس ما اقدام به برپایی طرح نهضت قرآنی کردیم تا از این طریق در ترویج فرهنگ قرآنی مساجد گامی مؤثر برداشته باشیم.

نظر شما