شناسهٔ خبر: 103689 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

در دیدار با مردم روستای شهاب آباد بخش کربال:

در آینده ای نزدیک شهرستان خرامه به یک چهار راه ارتباطی تبدیل خواهد شد

داریوش اسماعیلی43 دکتر داریوش اسماعیلی روز شنبه ۹۴/۵/۱۰به همراه معاون فرماندار، بخشدار کربال،رئیس شورای شهرستان، و جمعی از مسئولین با مردم روستای شهاب آباد بخش کربال دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش «نماینده» دکتر اسماعیلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ضمن سپاس و قدردانی از استقبال و اظهار لطف مردم، هدف از سفر به روستا ها را دیدار با مردم و آشنایی با مسائل و مشکلات آنها از نزدیک دانست و گفت: خدا را شکر می کنم که در طول دوره نمایندگیم در مجلس، توفیق پیدا کردم تا از نزدیک با مردم همه روستاهای حوزه انتخابیه آشنا شوم و بر مسائل و مشکلات آنها اشراف داشته باشم که در طول ۹ دوره مجلس برای این حوزه انتخابیه، بی سابقه بوده است و آن را یک توفیق الهی برای خود به حساب می آورم.

وی همچنین از همراهی مدیران و مسئولان شهرستان در این سفرها و تلاش و جدیت آنان در پیشبرد اهداف شهرستان کمال قدردانی و تشکر به عمل آورد و آن را نشانه همدلی و عزم جدی مسئولین درحل مسائل و مشکلات مردم دانست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جمع مردم روستای شهاب آباد شروع نمایندگی خود در مجلس را مصادف با اوج تحریم ها و شرایط خاص اقتصادی کشور و همچنین کمبود بارشها و خشک سالی در شهرستان عنوان کرد که باعث کندی روند توسعه و عمران شهرستان گردید.

وی در ادامه بیان داشت خدا را شاکریم که با هدایت های رهبری و مقاومت ملت ایران توانستیم حقانیت خود را در جهان تثبیت کنیم و پیروزی هسته ای را جشن بگیریم.

دکتر اسماعیلی در ادامه به تشریح فعالیت های انجام شده در سطح شهرستان و بخش کربال پرداخت و گفت: تا قبل از دوران نمایندگی بنده، فقط یک روستای شهرستان از نعمت گاز برخوردار بود این در حالی است که تا پایان سال جاری در تمام روستاهای کربال یا شاهد بهره برداری از نعمت گاز در منازل هستیم یا اینکه عملیات گاز رسانی در روستا در حال انجام خواهد بود.

رییس کمیته معدن مجلس در ادامه افزود جاده خاوران - خرامه - سعادت شهر، مسیر بندر عباس به اصفهان را ۱۲۰ کیلومتر کوتاه می کند وبا افتتاح این پروژه و جاده خرامه - نیریز در آینده ای نزدیک شهرستان خرامه به یک چهار راه ارتباطی تبدیل خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: دنبال تعریض جاده کربال به مرودشت هستیم وامید واریم بتوانیم هر چه زود تر آن را عملیاتی کنیم.

دکتر اسماعیلی در ادامه به مسئله بیمه های کشاورزی اشاره کرد و گفت: با پیگیریهای صورت گرفته و جلسات متعدد با مسئولین کشوری و استانی توانستیم مقدار بیست و یک هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان را به تایید بیمه برسانیم که حق بیمه کشاورزان همزمان با سایر شهرستان های کشور پرداخت خواهد شد که این تاییدیه بیمه در سطح ۳ بوده و به ازای هر هکتار حدودا مبلغ پانصد هزار تومان به کشاورزان پرداخت می گردد.

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در رابطه با خشکسالی و تاثیر آن بر بخش کربال بیان داشت: بنده اعتقاد دارم خشک شدن دریاچه بختگان از بین رفتن کربال و شهرستان های همجوار را به دنبال دارد و احیاء آن به معنی زنده شدن کربال و این شهرستان ها است، بنابر این این موضوع را در سفر دکتر نوبخت، معاون راهبردی ریاست جمهوری و همچنین در سفررئیس جمهور و هیئت دولت به استان هم دنبال کرده و توانستیم در این رابطه مبلغ دو ونیم میلیارد تومان را به مطالعه طرح احیاء دریاچه بختگان اختصاص دهیم که امیدواریم با اجرای طرح نکاشت و زنده شدن دریاچه بختگان شاهد رونق و توسعه بخش کربال باشیم.

وی در ادامه به انتقال آب شرب و صنعت توسط لوله از سد درودزن به روستاهای بخش کربال و خرامه اشاره کرد و گفت: هفده و نیم میلیون متر مکعب آب به این کار اختصاص داده شده است و مطالعه این طرح به پایان رسیده و به زودی شاهد اجرای عملیات انتقال آب شرب و صنعت به این مجموعه خواهیم بودکه با رسیدن این آب به شهرستان خرامه در اشتغال و رونق صنعت شهرستان خرامه و بخش کربال تغییر چشمگیری روی خواهد داد و مردم از یک منبع ثابت آب شیرین بهره مند خواهند شد.

داریوش اسماعیلی

داریوش اسماعیلی

داریوش اسماعیلی

داریوش اسماعیلی

نظر شما