شناسهٔ خبر: 103630 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق تهران: رکود عمیقی بر اقتصاد حاکم است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق تهران با اشاره به کاهش تولید در بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی، گفت: دولت به جای توجه به بخش عرضه باید به بخش تقاضا توجه کند.

به گزارش «نماینده»، پورقاضی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق تهران در نشست امروز اتاق با معاون اول رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت با اشاره به اقدامات دولت در ۲ سال گذشته، اظهار داشت: در این ۲ سال نرخ تورم کاهش یافته و ثبات نسبی در بازارها به‌وجود آمده است، همچنین رشد اقتصادی منفی به مثبت تبدیل شده اما کارهای زیادی هنوز روی زمین مانده است.

وی افزود: رکود عمیقی در بازار کار و خدمات وجود دارد به‌ طوری‌که گردش کالا و گردش مالی به شدت کاهش یافته و انبار بسیاری از بنگاه‌ها پر شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق تهران ادامه داد: اگر به کارخانه‌های شهرک‌های صنعتی برویم، می‌بینید که بسیاری از کارخانه‌های این شهرک‌ها تعطیل هستند، تعداد پرونده‌های ساختمانی در ۴ ماهه اول امسال ۵۷ درصد کاهش داشته و همین یعنی کاهش فروش بسیاری از کالاها و خدمات.

وی افزود: کارخانه‌های سیمان ۳ تا ۶ ماه محصول خود را در انبار نگه می‌دارند و هم‌اکنون از ۹۱ کارخانه، ۲۱ کارخانه تعطیل است.

پورقاضی تصریح کرد: امیدوارم دولت به موضوع رکود توجه داشته باشد که در این رابطه چند راهکار پیشنهاد می‌شود؛ یکی از مشکلات موجود بدهی دولت به پیمانکاران است که در این راستا پیشنهاد می‌شود دولت طی فرآیندی مشخص میزان بدهی خود به پیمانکاران را به صفر برساند.

وی با اشاره به شرکت دولت برای افزایش عرضه، گفت: این سیاست در گذشته هم دنبال می‌شد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند در شرایط فعلی این سیاست جواب نمی‌دهد و دولت باید بخش تقاضا را تحریک کند تا میزان خرید مردم افزایش یابد.

نظر شما