شناسهٔ خبر: 103617 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

علت انسداد مرز ترکیه از زبان فرمانده ناجا

سردار اشتری رئیس پلیس کشور با تاکید بر اینکه انسداد مرز شمال غربی کشور به صورت موقتی است، توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

به گزارش «نماینده»، صبح امروز دوشنبه سردار حسین اشتری در حاشیه همایش یک روزه معاونان آموزش و تربیت نیروی انتظامی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به موضوع آموزش در نیروی انتظامی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع آموزش، راه‌اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در نیروی انتظامی به منظور ارتقا و تحول اساسی در موضوع آموزش مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: این قرارگاه با هدف ارتقای دانش و مهارت فنی کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی راه‌اندازی شده است که استفاده از روش‌های نوین‌ آموزشی، به روزرسانی سطح فنی کارکنان و ارتقای مهارت آن‌ها در استفاده از فناوری‌های نوین از جمله اهداف این قرارگاه است.

فرمانده ناجا در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت تیراندازی پرسنل پلیس گفت: در حال حاضر نمره تیراندازی پرسنل ناجا در وضعیت قابل قبولی قرار دارد ولی با توجه به نیاز ما برای ارتقای این مهارت کارکنان، نیازمند تحولی اساسی در آموزش‌های تیراندازی کارکنان خود هستیم و در نظر داریم با استمرار آموزش‌های و احداث سالن‌های تیراندازی بیشتر، در برای ارتقای این توانایی آنها گام برداریم.

اشتری در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره میزان اضافه وزن پرسنل پلیس افزود: سلامت جسمانی یکی از اولویت‌های ما در نیروی انتظامی است و از این رو اجرای ورزش همگانی و تخصصی در تمامی یگان‌های پلیس را ابلاغ کرده‌ایم.

وی گفت: تناسب اندام پرسنل پلیس یکی از مسائل مورد تأکید ماست که گر چه در حال حاضر در وضع رضایت‌بخشی قرار دارد ولی معاونت تربیت و بهداری نیروی انتظامی تأکیداتی در این خصوص داشته‌اند.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مسدود شدن مرزهای شمال غربی و علت این موضوع گفت: موضوع مسدود شدن مرزها ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی امنیت کشور است و علت آن را باید از مسئولان آن سوال کرد ولی به نظر می‌رسد علت این مسدودیت موقتی مشکلاتی است که در مرزهای غربی و خصوصاً کشور ترکیه در روزهای اخیر رخ داده است.

اشتری در پایان با تاکید بر استانداردسازی رفتار پرسنل ناجا خاطرنشان کرد: در سال گذشته استانداردسازی رفتار پرسنل پلیس شروع شد و خوشبختانه گام‌های خوبی نیز در این موضوع برداشته شده است چرا که ما معتقدیم تمامی مأموران ما باید یک رفتار شایسته با شهروندان داشته باشند.

نظر شما