شناسهٔ خبر: 103612 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خبر فانی درباره کمیته معیشت فرهنگیان

سی و دومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور وزیر آموزش و پرورش، اجرای سند تحول و نقشه آن در برنامه ششم توسعه، هماهنگی نهایی برای بازگشایی مدارس و اجرای رتبه‌بندی معلمان را از اهداف سی و دومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور برشمرد.

به گزارش «نماینده»، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سی و دومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در برج میلاد تهران در حال برگزاری است در سخنانی اظهار داشت: شهید رجایی بنیانگذار این اجلاس سالانه بودند که هر ساله برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: چند هدف در این اجلاس دنبال می‌شود که شامل اجرای سند تحول و مشی آن در برنامه ششم توسعه، هماهنگی نهایی و اجرایی برای بازگشایی مدارس در مهر ۹۴ و اجرای رتبه‌بندی معلمان است.

فانی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان افزود: رتبه‌بندی معلمان طرحی است که برای اولین بار در کشور در حوزه تعلیم و تربیت اجرا می‌شود و از تلاش‌ها و همکاری‌های مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم به خصوص در جلسه غیرعلنی که در مجلس برگزار شد و در خصوص معیشت معلمان و مشکلات اعتباری آموزش و پرورش مقرر شد کمیته مشترکی بین مجلس و دولت یعنی بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و آموزش و پرورش تشکیل شود.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: تا کنون ۵ جلسه این کمیته با مدیریت شما تشکیل شده و امیدواریم گام‌های مؤثری در معیشت و منزلت معلمان برداشته شود.

وی با اشاره به رأی اعتماد مجدد مجلس به وزیر آموزش و پرورش گفت: بنده از رأی مجدد مجلس به این حقیر برای خدمت در دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت تشکر می‌کنم و این رأی تکلیف مضاعفی برای بنده و مدیران آموزش و پرورش قرار داد تا از این فرصت برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت و آموزش نسلی که آینده‌ساز کشور خواهد بود، استفاده شود و ایجاد زمینه و محیط مناسب برای رشد و بالندگی دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: بدیهی است سند تحول و اجرای این سند و نقشه راه که دیروز رونمایی شد بتواند تحولی در آموزش و پرورش ایجاد کند و با توجه به اجرای سند و زیرنظام‌ها و راهکارهای آن در قالب نقشه راه بتوانیم اولویت‌ها و پیش‌نیازها را که تا سال ۹۹ پیش‌بینی کرده‌ایم، دست یابیم و به آرزوی دیرینه‌ای که ایجاد یک تحول بنیادین بر اساس فلسفه اسلامی است، نائل شویم.

نظرات مخاطبان 1 6

  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۳۹بازنشسته فرهنگی 0 0

    جناب آقای دکتر فانی فرهنگیان و معلمین فقط شاغلین نیستند بلکه بازنشستگان فرهنگی بالاخص سال هشتاد و هفت و قبل از آن نیز در نگاه جامعه فرهنگیان و معلم محسوب می شوند باید نگاه را عمق بخشید و همه را در نظر گرفت چرا باید هر روز شاهد فاصله گرفتن شاغلین و بازنشستگان فرهنگی باشیم ؟ در اصل باید رتبه بندی از بازنشستگان فرهنگی شروع می شد زیرا دارای تحصیلات دانشگاهی و تشویق و تالیف و تحقیق و مقالات می باشند چرا بازنشستگان را در برنامه معیشتی و ارتقاء نادیده می انگارید ؟ بازنشستگان پیکسوتان جامعه فرهنگی هستند و سی سال از بهترین دوران عمر خود را در این وزارتخانه خدمت کرده اند سزاوار است وقتی که بازنشسته شده اند آنها را تحویل سالمندان و یا همان سازمان بازنشستگی کشوری بدهیدو تا ابد از درد و رنج و شادی و غم آنها بی خبر باشید ؟ آنها از کمی حقوق رنج می برند به چه کسی باید بگویند ؟ به نظرم سازمان بازنشستگی کشوری می بایست منحل شود و بازنشستگان هر دستگاهی در زیر مجموعه آن دستگاه قرار گیرند تا در هر تصمیم گیری آنها فراموش نشوند .این بی انصافی است که جامعه فرهنگیان و معلمان را فقط شاغلین به حساب آوریم و
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۵۲ 0 14

    خوشا به حال این کمیته ببین چقدر اذیت می شوند وبرای خودشان اضافه کاری می اندازند این دولت مانند مادر زنی است که از عروسش خوشش نمی اید  و هر کاری کنی باز خوشش نمی اید و این را فرهنگیان در این چند سال نفهمیده و نمی فهمنداند 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۰۹:۱۸فرهنگی 0 4

    واقعا فقط وعده میدن و وقت میکشن..
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۱:۳۶بازنشسته 0 0

    پس مثل اینکه بازنشسته ها ادم نیستن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۱۱ایرانی 0 0

    ما ازدولت خدمتگزارممنونیم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۲۷ ۱۶:۵۳خلیل 0 0

    در قرآن آمده حق یتیم را بی کم و کاست بپردازید که خداوند از آن نمی گذرد. یتیم یعنی کسی کهودرشتی به سر می برد که قدرت دفاع از حق خود را ندارد و نمی تواند.امروزه معلمان یتیمان جامعه هستند.من به عنوان یک معلم از حق خودم نمی گذرم.با "انشاءاله انشاءاله" و "انشاءاله درست میشه" دهن شیرین نمیشه. از هیچ مسئولی نمی گذرم و همیشه در نمازام دعا می کنم بلایی که سر اومده بابت معلم بودن و معلم شدنم بر سر عزیز ترین کسانشان بیاد.  
                                

نظر شما