شناسهٔ خبر: 103470 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ابوترابی:

تعلل قوه قضاییه در مورد پرونده مهدی هاشمی اصلا قابل قبول نیست

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی گفت:تعلل و دست دست کردن قوه قضاییه در مورد این پرونده اصلا قابل قبول نبوده و جای سرزنش است، زیرا توقع داریم همان طور که در پرونده رحیمی نهایت سرعت عمل را به کار بردند در این پروند هم به سرعت پرونده را نهایی کنند.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی‌ و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره اجرایی شدن حکم مهدی هاشمی و ایجاد وقفه در روند اجرای حکم صادره از طرف دستگاه قضا، گفت: در حال حاضر حکم نهایی دادگاه مهدی هاشمی صادر شده است و طبق قانون  باید ابلاغیه‌ای برای مهدی هاشمی ارسال به در منزل او ارسال شود و پس از ابلاغ حکم بازداشت، خود را  به محل مشخص شده معرفی کند.

وی ادامه داد: مهدی هاشمی در صورتی که خود را به دستگاه قضا معرفی نکند، قوه قضاییه موظف است ماموری را جهت بازداشت وی فرستاده و آن را در منزل خود دستگیر کند، نمونه این را در پرونده محمدرضا رحیمی مشاهده کردیم که قوه قضاییه برای اجرایی شدن حکم، وی را در زمان استراحت و در منزل خود بازداشت کرد.

عضو کمیسیون قضایی خاطر نشان کرد: امیدواریم قوه قضاییه هر چه سریع‌تر تکلیف این پرونده مهم را روشن کند، زیرا مردم به حق منتظر هستند تا ببینند سرانجام این پرونده حساس به کجا خواهد رسید.

ابوترابی تاکید کرد: تعلل و دست دست کردن قوه قضاییه در مورد این پرونده اصلا قابل قبول نبوده و جای سرزنش است، زیرا توقع داریم همان طور که در پرونده رحیمی نهایت سرعت عمل را به کار بردند در این پرونده نیز به سرعت سرانجام آن  را مشخص کنند.

نظر شما