شناسهٔ خبر: 103285 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سلطانی‌صبور در گفتگو با «نماینده»:

دولت اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان ندارد/ بخاطر بلاتکلیف ماندن متقاضیان، انگیزه ای برای ورود به این دانشگاه نیست

عطاء الله سلطانی صبور در حاشیه بازدید از سایت نماینده عضو کمیسیون آموزش مجلس درخصوص بودجه دانشگاه فرهنگیان معتقد است دولت چون اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان ندارد، درخصوص بودجه کم‌کاری می‌کند.

عطاءالله سلطانی‌صبور عضو کمیسیون آموزش مجلس درخصوص وضعیت دانشگاه فرهنگیان به خبرنگار «نماینده» گفت: طبق سند تحول، نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین شود. اما امسال پذیرش تنها ۵ هزار نفر به دانشگاه فرهنگیان تعلق گرفته است، این در حالیست که سالانه ۳۸ هزار نفر بازنشسته می‌شوند.

نماینده مردم همدان تأکید کرد: دولت درخصوص بودجه کم‌کاری می‌کند، زیرا اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان ندارد. اگر اعتقاد داشت آن را طبق سند پیش می‌برد، اما هنوز با گذشت دو سال دانشگاه با سرپرست اداره می شود، در حالیکه باید به سرعت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع می‌داد و برای این دانشگاه تعیین تکلیف می‌شد تا برنامه‌ریزی مناسب‌تری صورت بگیرد.

وی با انتقاد از شیوه مدیریت به کار گرفته شده تصریح کرد: اگر برنامه ریزی مناسبی صورت می گرفت، برای تأمین هزینه ها به مشکل نمی خوردند. متأسفانه مشکلات دانشگاه فرهنگیان در دور باطل می‌چرخد و حمایت چندانی نیز نمی‌شود.

سلطانی‌صبور افزود: در سالهای گذشته ظرفیت دانشگاه فرهنگیان حدود ۲۳ هزار نفر، ۱۸ هزار نفر و ۱۰ هزار نفر بوده، اما امسال به ۵ هزار نفر کاهش یافته است. امسال حتی دانشگاه شهید رجایی نیز ظرفیت را معلق گذاشته است، و این بدین معناست که مشخص نیست نتیجه انتخاب رشته افراد چه می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش تأکید کرد: سال قبل ۵ هزار معدل بالای ۱۹ جذب دانشگاه فرهنگیان شده بودند، اما در نتیجه این سیاست‌ها و بلاتکلیف ماندن متقاضیان، امسال دیگر انگیزه ای برای ورود به دانشگاه فرهنگیان نخواهند داشت.

نظر شما