شناسهٔ خبر: 103249 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

غضنفرآبادی در واکنش به اظهارات صالحی:

توافقات هسته‌ای تحت هر عنوانی معاهده بین‌المللی است/ معاهده‌ها باید به تصویب مجلس برسد

غضنفرابادی43 عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: یک معاهده بین‌المللی تحت هر عنوانی که باشد نیاز به تصویب مجلس دارد و بدیهی است که برجام یک عهدنامه بین‌المللی است و تحلیل‌ها در مورد بین‌المللی نبودن آن صحیح نیست.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه برجام یک قرارداد بین‌المللی نیست و نیازی به تصویب مجلس ندارد، گفت: تحلیل رئیس سازمان انرژی اتمی از برجام درست نیست و یک توافق بین‌المللی تحت هر عنوانی که باشد یک توافق بین‌المللی است و نیاز به تصویب مجلس دارد.

وی افزود:‌ اینکه هر معاهده یا توافق بین‌المللی بین ایران و کشورهای دیگر باید به تصویب مجلس برسد، یک امر بدیهی است و نیازی به توضیح و تفسیر ندارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: واضح و آشکار است که برجام یک عهدنامه بین‌المللی و یک توافق بین‌المللی است و نیاز به تصویب مجلس دارد.

پیش‌تر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی طی اظهارنظری با اشاره به درخواست نمایندگان برای تصویب برجام در مجلس، گفته بود «این متن هنوز موافقت‌نامه، کنوانسیون یا معاهده بین‌المللی تلقی نمی‌شود، از این روست که این متن را برنامه جامع اقدام مشترک نام‌گذاری کرده‌اند.»

نظر شما