شناسهٔ خبر: 103200 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پذیرش ۴۵۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور ۹۴+ ضوابط

دانشگاه فرهنگیان 43 معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به پذیش ۴۵۰۰ نفر از طریق کنکور سال ۹۴ در این دانشگاه گفت: امسال در ۱۶ رشته پذیرش دانشجو داریم که ۱۲۵۰ نفر از آنها دختر هستند.

به گزارش «نماینده»، نعمت الله موسی پور در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به پذیرش ۴هزار و ۵۰۰ نفر از طریق کنکور سراسری سال ۹۴ در دانشگاه فرهنگیان بر اساس قانون متعهدین خدمت اظهار داشت:‌۵۰۰ نفر نیز در دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی پذیرش می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر کنکور از متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان مصاحبه و گزینش انجام می‌شود همچنین تست‌های مربوط به سلامت جسمانی از پذیرفته شدگان انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان امسال نیز به صورت بومی گزینی است. محل تحصیل داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان الزاماً در بوم مربوطه نیست اما برای خدمت در آموزش و پرورش باید در بوم مربوطه مشغول شوند.

موسی پور تصریح کرد: بر اساس نیروی انسانی، فضا و امکانات موجود در دانشگاه فرهنگیان، ‌رشته‌ها در پردیس‌های مختلف توزیع شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه افرادی می‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند که تراز نمره آنها از ۶۵۰۰بالاتر باشد و معدل دوره دیپلم آنها ۱۵ به بالا باشد، ‌ادامه داد:‌افرادی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می شوند، به صورت شبانه روزی آموزش می‌بینند و امکان حضور شبانه روزی آنها در دانشگاه فراهم می‌شود اما در صورت متقاضی بودن می‌توانند از شرایط شبانه روزی بودن استفاده نکنند.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ردیف‌های استخدامی اعطا شده به ما تعداد جذب نیرو در دانشگاه را مشخص می‌کند، گفت: پذیرش ۴۵۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان به دلیل ظرفیت دانشگاه نیست بلکه مربوط به ردیف‌های استخدامی است.

موسی پور گفت:‌دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۴ در ۱۶ رشته پذیرش دانشجو خواهد داشت که از میان ۴۵۰۰ نفر ۱۲۵۰ نفر دختران هستند.

نظر شما