شناسهٔ خبر: 103193 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شورای نگهبان مو را از ماست بیرون بکشد/ برنامه «خرازی» جنبه عمومی ندارد

کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه نباید از بیت المال در تبلیغات انتخاباتی استفاده شود،گفت: شورای نگهبان مو را از ماست بیرون بکشد و هر کس پول گرفته باید پاسخگو باشد.

به گزارش «نماینده»، مصطفی کواکبیان عصر جمعه در همایش «مجلس دهم، انتخابی متفاوت» که در سالن خانه شهر کرمان برگزار شد، با اشاره به سؤال برخی در خصوص اینکه چرا دو تشکل اصلاح‌طلب در یک ساعت در شهر کرمان برنامه برگزار کرده‌اند، اظهارداشت: در فرودگاه با دیدن خرازی متوجه شدم وی نیز در این استان برنامه دارد.

وی با بیان اینکه خرازی اعلام کرد که برنامه وی جنبه عمومی ندارد، ادامه داد: هیچ قصد و غرضی در برگزاری دو برنامه از اصلاح طلبان در استان کرمان نداشته‌ایم اما نیاز بود تا هماهنگی‌های لازم صورت می‌گرفت.

 کواکبیان با اشاره به اینکه وظیفه دولت است تا توسعه پایدار را در تمامی بخش‌ها به پیش ببرد، افزود: نباید زمان را در توسعه سیاسی داخلی از دست بدهیم.

 وی با تاکید بر اینکه دولت پس از فراغت از مباحث دیپلماسی و مذاکرات باید به نقش مربوط به احزاب، مطبوعات و جامعه مدنی نیز توجه داشته باشد، عنوان کرد: وعده‌های رئیس جمهور در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

 کواکبیان با اشاره به اینکه مردم از نشست‌های اصلاح‌طلبان استقبال می‌کنند، ادامه داد: جریانی که تصور می‌کند فقط خودش باید همه امور را در دست داشته باشند و تفکر انحصارطلبانه دارد به آن‌ها توصیه می‌کنیم که اصلاح طلب شوند و بفهمند در جامعه چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

کواکبیان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دولت در راستای برگزاری باشکوه این رویدادهای مهم تلاش خود را به کار گیرد.

 وی با تاکید بر اینکه نباید از بیت المال در تبلیغات انتخاباتی استفاده شود، افزود: شورای نگهبان مو را از ماست بیرون بکشد و هر کس پول گرفته باید پاسخگو باشد.

مجلس دهم جوان گرا و نوگرا باشد

دبیرکل حزب مردم‌سالاری بر جوان گرایی در انتخابات مجلس دهم تاکید کرد و ادامه داد: باید ۲۵ درصد مجلس را جوانان صادق و پرنشاط بین ۳۰ تا ۴۰ سال در دست گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون تنها سه درصد اعضای مجلس خانم‌ها هستند، بیان داشت: حضور خانم‌ها در مجلس حائز اهمیت است و باید نمایندگان خانم به ۱۰ درصد افزایش یابد.

کواکبیان با بیان اینکه باید تفکر نوگرایی در مجلس دهم حاکم شود، افزود: ۱۰ سال از سند چشم انداز ۲۰ ساله را پشت سر گذاشته‌ایم اکنون نیاز است تا تفکری متفاوت از گذشته داشته باشیم.

لزوم انسجام تشکیلاتی و اتحاد دلسوزانه اصلاح طلبی

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات تیم دیپلماسی و توافق‌های انجام شده در این مذاکرات گفت: مذاکره با شش قدرت بزرگ دنیا و لغو شش قطعنامه به طور همزمان دستاورد بزرگی است که تیم مذاکره کننده ایران به آن دست یافته است.

 کواکبیان عنوان کرد: درست است در این مذاکرات برخی محدودیت‌ها را پذیرفته‌ایم اما اگر این‌ها را قبول نمی‌کردیم کشور باید روش هشت سال گذشته را طی می‌کرد و ممکن بود شش قطعنامه تبدیل به ۱۶ قطعنامه شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری اظهارداشت: باید با انسجام تشکیلاتی و اتحاد دلسوزانه اصلاح طلبی مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی در خصوص برخورد وزارت ارشاد با مطبوعات منتقد توافق وین گفت: برخی مطبوعات مذاکرات را وطن فروشی و تحویل کشور به بیگانگان تلقی می‌کنند که اگر این روال را در دولت قبل می‌داشتند قطعنا منجر به تعطیلی آن‌ها می‌شد.

نظر شما