شناسهٔ خبر: 103113 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تلاش مخالفان برای به شکست کشاندن توافق هسته ای ناکام خواهد ماند/ تقدیر از« اوباما وبوش»

پلوسی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکاضمن زیر سئوال بردن انگیزه اصلی مخالفان توافق هسته ای، گفت: واقعا چرا با این توافق مخالفت می کنید. آیا اصلا این توافقنامه را مطالعه کرده اید.

به گزارش «نماینده» نانسی پلوسی رهبر اقلیت کنگره آمریکا در سخنانی تصریح کرد که "آیا مخالفان توافق هسته ای دولت باراک اوباما و ایران، پیش از اعلام مخالفت خود، این توافقنامه را مطالعه کرده اند یا نه". 

وی در ادامه ابراز اطمینان کرد که می تواند حمایت کافی دموکراتها را در حمایت از توافق هسته ای دولت اوباما با ایران جلب کند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اوباما و جورج دبلیو بوش که در ابتدا ائتلاف بین المللی برای اعمال تحریم ها علیه ایران را تشکیل داد، گفت: مطمئن هستم که تلاش های مخالفان برای شکست دادن این توافق، ناکام خواهد ماند.

پلوسی در ادامه ضمن زیر سئوال بردن انگیزه اصلی مخالفان توافق هسته ای، گفت: واقعا چرا با این توافق مخالفت می کنید. آیا اصلا این توافقنامه را مطالعه کرده اید. به نظر من علت اصلی مخالفت این افراد، سیاسی است.

جمهوریخواهان اعلام کرده اند که تاکنون نتوانسته اند همه توافق هسته ای با ایران را مطالعه کنند چرا که دولت اوباما همه آن را در اختیار آنها نگذاشته است.

اکثر جمهوریخواهان به شدت از توافق هسته ای اخیر با ایران انتقاد کرده اند. کنگره آمریکا قرار است در ماه سپتامبر (شهریورماه) در خصوص توافق هسته ای با ایران رای گیری کند.

ایران و قدرت های جهانی سه شنبه ۲۳ تیرماه رسما دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند. کنگره آمریکا اکنون کمتر از ۶۰ روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در خصوص توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی اعلام کند.

اوباما به راحتی می تواند تلاش کنگره برای رد توافقنامه هسته ای با ایران را وتو کند. بعید به نظر می رسد که مخالفان توافق هسته ای بتوانند رای دو سوم نمایندگان سنا و کنگره را برای مخالفت با نظر نهایی رئیس جمهور جلب کنند.

نظر شما