شناسهٔ خبر: 103093 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس فراکسیون زنان مجلس:

اخباری که از ایران در خارج منعکس می شود با واقعیات تفاوت بسیاری دارد

فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت : اخباری که از جمهوری اسلامی ایران در خارج انعکاس پیدا می کند با واقعیات موجود در کشور ما، تفاوت زیادی دارد.

به گزارش «نماینده» نماینده مجلس فدراسیون بوسنی و هرزگوین با فاطمه رهبر  رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار فاطمه رهبر با ابراز خرسندی از حضور نماینده مجلس فدراسیون بوسنی و هرزگوین در جمهوری اسلامی ایران گفت: این قبیل دیدارها فرصت مناسبی برای تبادل نظر و گفتگو در زمینه های مختلف به شمار می آید. به ویژه اینکه اخباری که از جمهوری اسلامی ایران در خارج انعکاس پیدا می کند با واقعیات موجود در کشور ما، تفاوت زیادی دارد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مؤثر زنان در پیشرفت های علمی، فناوری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات فراوانی جهت حمایت از حضور فعال زنان در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود ضمن تشریح قوانین و سیاست های مختلف در خصوص حمایت های جانبی از خانواده ، گفت: نگاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به زن و مرد به طور یکسان است و زنان می توانند دوشادوش مردان به فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بپردازند.

در این دیدار همچنین خانم ها افتخاری و اخوان بیطرف نمایندگان مردم تهران و اصفهان نز حضور داشتند و سخنانی ایراد نمودند.

افتخاری تبادل تجربیات و تقویت همبستگی و تعاملات فرهنگی فی مابین را بستر مناسبی برای توسعه و تقویت روابط دوستانه میان پارلمان های دو کشور دانست و گفت: عمل به احکام و دستورات جامع و کامل  اسلام می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات جوامع بشری باشد.

 اخوان بیطرف نیز با اشاره به اهمیت نقش زنان مسلمان در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان کشورمان توانستند با عمل به احکام الهی نقش واقعی خود را در زمینه های مختلف به خوبی ایفاء و به عنوان الگویی برای تمامی زنان باشند.

در ادامه این دیدار، «کنلا زوکو»، نماینده مجلس فدراسیون بوسنی و هرزگوین ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد استمرار این دیدارها در توسعه مناسبات پارلمانی نقش بسزایی خواهد داشت.

وی در پایان، علاقه مندی خود را برای سفر گروه دوستی پارلمانی مجلس بوسنی و هرزگوین به کشورمان اعلام نمود.

نظر شما