شناسهٔ خبر: 103088 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پژو با ۱۴ سال زیاندهی آماده برگشت دوباره به ایران

پژو در حالی بنابه اعلام یورونیوز، گروه خودروسازی پژو سیتروئن پس از ۱۴ سال زیاندهی برای اولین بار به سود خالص رسیده است، که خودروسازان ایرانی برای بازگشت دوباره این شرکت به ایران چراغ سبز نشان داده‌اند.

به گزارش «نماینده»، این شرکت در سال گذشته با ضرر ۱۱۴ میلیون یورویی دست به گریبان بود و بیلان مالی شش ماهه اول سال ۲۰۱۵ این گروه فرانسوی نشان می دهد که بعد از ۱۴ سال توانسته است تنها به سود ۵۷۱ میلیون یورو برسد.

افت ارزش یورو در برابر دلار آمریکا، کاهش قیمت نفت و مواد اولیه در بازار همچنین افزایش تقاضا در اروپا معیارهایی هستند که بر روی بیلان مالی پژو سیتروئن تاثیر مثبتی داشته است.

لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه در ایران به سر می‌برد و یکی از مهمترین صحبت‌های آنها بازگشت دوباره شرکت خودروسازی فرانسوی پژو به این کشور است این در حالی است که شرکت پژو در طول ۲۳ سال حضورش در ایران نه تنها راه را برای خودکفایی در تولید قطعات و محصولاتش در ایران بست بلکه با خروج یک شبه کارشناسانش از ایران، زیان حداقل ۸۰۰ میلیون یورویی و به عبارتی ۳.۲ تریلیون تومانی را نصیب کشورمان کرد.

در این میان هاشم یکه زارع، مدیرعامل شرکت ایران خودرو از تمام شدن کار با پژو و آماده شدن قرارداد برای امضا با این شرکت خبر داده است.

نظر شما