شناسهٔ خبر: 103043 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مذاکرات روسیه و اوپک درخصوص کاهش تولید نفت نیست

اوپک43 وزیر انرژی روسیه که امروز (پنج شنبه) میزبان دبیرکل اوپک در مسکو خواهد بود، اظهار داشت: گفت وگوهای روسیه و اوپک درخصوص کاهش تولید نفت نخواهد بود.

به گزارش «نماینده»، الکساندر نواک گفت: روسیه در جریان سفر عبدالله سالم البدری دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به مسکو، برنامه ای برای مذاکره درباره کاهش تولید نفت خام ندارد.

وی با بیان این که هم اکنون در بازار نفت اوضاع غیرعادی مشاهده نمی شود، گفت: انتظار می رود قیمتهای جهانی نفت خام در سطح ٥٠ تا ٦٥ دلار برای هر بشکه در نوسان باشد.

نواک با تاکید براینکه، با دبیرکل اوپک درباره قیمتهای جهانی نفت خام بحث و گفت وگو نمی کند، افزود: مذاکرات ما درباره مسائل عمومی مربوط به بازارهای جهانی نفت و گاز خواهد بود؛ البته در لابلای این بحثها به موضوع قیمت نفت نیز خواهیم پرداخت.

اعضای اوپک در نشست ١٦٦ با وجود افت شدید قیمتهای جهانی نفت خام و نیز در نشست ١٦٧ این سازمان نیز تصمیم گرفتند سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه خود را با هدف حفظ سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام تثبیت کنند.

روسیه بزرگ ترین تولید کننده نفت خام جهان، نیز از هر گونه اقدامی برای حمایت از قیمت های جهانی نفت خام که نسبت به سال گذشته به بیش از نصف کاهش یافته است، امتناع کرد.

نظر شما