شناسهٔ خبر: 103008 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آلیا در تشریح جزئیات نشست کارگروه اشتغال در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

ضرورت طراحی راهکارهای عملیاتی برای اشتغال معلولان

فاطمه آلیا/1* رئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس از برگزاری نشست کارگروه اشتغال در کمیسیون اجتماعی برای برنامه‌ریزی اشتغال معلولان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای اشتغال معلولان در دستور کار قرار دارد.

فاطمه آلیا با یادآوری برگزاری جلسه روز گذشته کارگروه اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: نشست روز دوشنبه (۶ مرداد) به بررسی اشتغال معلولان پرداخته شد و باحضور مسئولان سازمان بهزیستی، مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرکارآفرینی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی،‌ کارشناس مرکز آمار ایران و اعضای فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در کمیسیون اجتماعی برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست به برنامه‌ریزی برای اشتغال معلولان اشاره شد که بر اساس آن باید سازمان بهزیستی به وسیله بانک اطلاعاتی خود این آمار را معنادار کند و اعلام دارد که تعداد معلولان در سن اشتغال چقدر است و تحصیلات و توانمندی آنها در کدام مرحله قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: همچنین طرح طبقه‌بندی میزان معلولیت نیز از موارد مطرح شده در این نشست بود که براساس آن باید میزان معلولیت شدید،‌ متوسط و ضعیف مشخص شود که در این میان باید اولولیت اول کاری‌مان را به معلولان شدید و نسبتا شدید قرار دهیم.

وی یادآور شد: بحث و بررسی اشتغال معلولان جسمی - حرکتی و حسی در دستور کار این کارگروه قرار داشت که جمع‌بندی مباحث انجام شد؛ البته راه‌حل اساسی را می توان در لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان دنبال و همه موارد مربوط به اشتغال را پیگیری کرد.

رئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس شورای اسلامی، گفت: این نشست‌ها ادامه پیدا خواهد کرد تا راهکارهای عملیاتی برای اشتغال معلولان پیدا خواهیم کرد.

نظر شما