شناسهٔ خبر: 102929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترکیه از حامیان همیشگی تروریست‌ها در سوریه است/ استقبال از توافق هسته ای

بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل حملات اخیر ترکیه به مواضع داعش را اقدامی ظاهری دانست و گفت: ترکیه هدفی به جز بی ثبات کردن سوریه ندارد.

به گزارش «نماینده»، «بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفت وگو با ایرنا تصریح‌ کرد: اقدام اخیر دولت ترکیه با تظاهر به حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در شمال سوریه، در حقیقت وارونه جلوه دادن حقیقت است.

وی افزود: این ادعای دولت ترکیه که قصد مبارزه با داعش را دارد عوام فریبی و دروغ محض است.

جعفری گفت: دولت ترکیه در عمل یکی از حامیان همیشگی تروریست‌ها در سوریه بوده است و در چهار سال گذشته شمار زیادی از این تروریست‌ها را به این کشور اعزام کرده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه گفت: سران ترکیه با این فریبکاری و ظاهرسازی می‌خواهند وانمود کنند که کشور ترکیه خود قربانی تروریسم بوده است و نه بوجود آوردنده و حامی آن.

وی اظهار داشت: در واقع هدف ترکیه از چنین اقدامی اولا فریب اذهان عمومی مردم این کشور و بعد هم کسب وجهه سیاسی در میان کشورهای منطقه است که در نهایت آرزوی اصلی ترکیه را که افزایش بی ثباتی و دامن زدن به بحران سوریه است برآورده خواهد کرد.

جعفری بار دیگر با تاکید بر این که ترکیه از جمله کشورهایی است که از ابتدای این بحران بر آتش بی ثباتی و بحران در کشورش دامن می‌زدهاند، گفت: آنچه که ترکیه در محاسبات خود به آن توجه نکرده این است که افزایش شعله‌های ناامنی و بی ثباتی در سوریه به تدریج دامن خود آن‌ها را هم خواهد گرفت.

نمانیده دائم سوریه در سازمان ملل، حصول توافق هسته ای میان ایران و کشور های ۵+۱ را گشایش جدید و نوید بخش تحولات تازه و مثبتی در منطقه خاورمیانه دانست که می‌تواند به سرنوشت سوریه و رهایی این کشور از بحران جاری کمک کند.

 

نظر شما