شناسهٔ خبر: 102899 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با موافقت نمایندگان

لایحه الحاق ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی با اولویت در مجلس بررسی می‌شود

مجلس نمایندگان مجلس با بررسی خارج از نوبت لایحه الحاق ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی در صحن علنی خانه ملت موافقت کردند.

به گزارش «نماینده» ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی درنشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان با تغییر دستور و بررسی با اولویت و خارج از نولت لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی موافقت کردند و آن را به تصویب رساندند.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس در سخنانی در مخالفت با این تقاضای تغییر دستور با بیان اینکه دخانیات کشور در حال ورشکسته شدن است، اظهار داشت: ما نیازمند تولید بهداشتی سیگار در داخل کشور هستیم.

در ادامه این جلسه، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در مجلس نیز در سخنان کوتاهی به عنوان موافق تغییر دستور، گفت: کشوری که با پولشویی مبارزه می‌کند باید به این پروتکل بپیوندد، مگر می‌شود با تجارت غیرقانونی، کثیف و رانتی مخالف نبود؟ جمهوری اسلامی ایران با هر گونه تجارت از این جنس مخالف است.

وکلای ملت با ۱۳۱ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در صحن علنی با این تقاضای تغییر دستورکار جلسه پارلمان موافقت کردند.

نظر شما