شناسهٔ خبر: 102847 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امیری خامکانی:

کارگروه بررسی مشکلات جایگاه‌داران بنزین تشکیل می‌شود

بنزین43 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تصمیم برای تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان جایگاه‌داران بنزین و وزارت نفت و اعضای کارگروه نفت و گاز مجلس برای بررسی مشکلات جایگاه‌داران خبر داد.

​به گزارش «نماینده» حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس گفت: معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، معاون پارلمانی وزارت نفت و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در جلسه امروز حضور یافتند.

وی هدف از این حضور را بررسی مشکلات جایگاه‌داران نهادهای نفتی خواند و افزود: تبدیل شیوه پرداخت به جایگاه‌داران به‌صورت حق‌العمل کاری محور بحث امروز اعضای کمیسیون با این مهمانان بود.

امیری خامکانی با اشاره به اینکه مصوبه دو سال پیش مجلس در این باره تا کنون کامل اجرایی نشده است،‌ گفت: معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت در گزارشی اعلام کرد این مصوبه اجرایی شده است و معاونت به‌دنبال این است که مجوز شورای اقتصاد را تا پایان مرداد کسب کند.

وی نامشخص بودن میزان تبخیر بنزین در استان‌ها را دغدغه دیگر جایگاه‌داران برشمرد و خاطرنشان کرد: مقرر شد کارگروهی برای بررسی مشکلات جایگاه‌داران متشکل از نماینده آنان، نمایندگانی از وزارت نفت، اعضای کارگروه نفت و گاز و پتروشیمی مجلس و نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس تشکیل شود و در زمینه اصلاح و بازنگری آیین‌نامه جایگاه‌داران تصمیم گیری کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به علاوه مقرر شد خلاء‌های قانونی رفع مشکلات جایگاه‌داران از سوی وزارت نفت و جایگاه‌داران عنوان شده تا در لایحه برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده و یا به کمیسیون انرژی ارجاع داده شود تا به صورت پیشنهاد در برنامه ششم طرح شود.

نظر شما