شناسهٔ خبر: 102729 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در دیدار با ظریف؛

عمار حکیم: توافق هسته ای منافع زیادی برای منطقه در بر دارد

عمار حکیم ئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر اینکه این توافق منافع زیادی برای منطقه در بر دارد، از خواست و نیت جمهوری اسلامی ایران برای برقراری و حفظ آرامش در منطقه از طریق گفت‌وگو ابراز خرسندی کرد.

به گزارش «نماینده» محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مرحله از سفر خود به عراق، شامگاه دوشنبه با حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه با متفاوت خواندن روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق، اظهار داشت: مردم عراق در خط مقدم مبارزه با افراط و تروریسم قرار دارند و ما هم در این راه، همواره در کنار دولت و ملت عراق خواهیم ایستاد.

ظریف گفت: منطقه ما گرفتار خشونت و افراط است و احساس می‌کنیم بعضی کشورهای منطقه هم بدون دلیل و بخاطر توهم به آن دامن می‌زنند.

وی با بیان اینکه ما امنیت منطقه و کشورهای آن را امنیت خودمان می‌دانیم، تاکید کرد: ما و همه کشورهای منطقه دارای دشمن مشترک هستیم، دشمنی که برای او شیعه، سنی، کرد، ترک و عرب فرقی ندارد.

سید عمار حکیم نیز در این دیدار ضمن تبریک توافق هسته‌ای کشورمان با کشورهای ۱+۵ گفت: توافق اخیر شما فصل جدیدی از همکاری‌ها بر پایه گفت‌وگو و دیپلماسی در دوران معاصر را پایه گذاری کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر اینکه این توافق منافع زیادی برای منطقه در بر دارد، از خواست و نیت جمهوری اسلامی ایران برای برقراری و حفظ آرامش در منطقه از طریق گفت‌وگو ابراز خرسندی کرد.  

نظر شما