شناسهٔ خبر: 102545 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شورای نگهبان مبرا از عملکرد جناحی است

محمد نبی حبیبی/431 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره‌ عملکرد شورای نگهبان گفت: بارها گفته‌ام که شورای نگهبان مبرا از عملکرد جناحی است.

به گزارش «نماینده» محمد نبی حبیبی درباره‌ی اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه اصلاح طلبان خط قرمز شورای نگهبان هستند اظهار کرد: هر اصلاح طلبی که الزاما مقابل انقلاب نیست. ما اصلاح طلبانی داریم که داخل نظام بوده و قانون اساسی و انقلاب را قبول دارند.

وی افزود: ما فتنه گران را فقط در مقابل نظام می‌دانیم. آنها با شعارهای اصلاح طلبی به میدان مقابله با نظام آمده‌اند، وللی هر اصلاح طلبی که فتنه گر نیست. اصلاح طلبان ممکن است جریان اصولگرایی را قبول نداشته باشند ولی این به معنای مقابله اصلاح طلبان با نظام نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین اظهار کرد: ما مدعی نیستم هر شخصی که موتلفه را قبول نداشته باشد در مقابل نظام قرار دارد. ما این گناه را مرتکب نمی‌شویم که بگوییم هر شخصی مخالف ما باشد مخالف نظام است.

حبیبی همچنین درباره‌ی عملکرد شورای نگهبان هم گفت: بارها گفته‌ام که شورای نگهبان مبرا از عملکرد جناحی است اما نسبت به انقلاب حتما یک تشکل و یک جهت مشخص انقلابی دارد. برخی انتظاردارند که شورای نگهبان فرا انقلابی عمل کند و نسبت به انقلاب بی‌تفاوت باشد. برخی تشکل‌ها و افراد با انقلاب مشکل دارند و بنابراین با شورای نگهبان اصطحکاک پیدا می‌کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه هر منتقد شورای نگهبان مخالف نظام و انقلاب نیست خاطر نشان کرد: ‌اعضای شورای نگهبان معصوم نیستند و ممکن است اشتباه سهوی هم داشته باشند، اما قطعا آنها در پی احقاق حقوق اسلامی مردم هستند.

وی در پایان افزود:‌هیچ کدام از اعضای شورای نگهبان دین خود را به دنیای دیگران نمی‌فروشند.

نظر شما