شناسهٔ خبر: 102487 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

استعفاهای بی سر و صدای انتخاباتی با حفظ سمت!/ تشکیل اتاق فکر با حضور اصلاح طلبان در دانشگاه آزاد

میرزاده روزهای جمعه اتاق فکر انتخاباتی با حضور چهره های شاخص اصلاح طلبان نظیر «ه.ر»، «ح.خ» و «ع.ا.ن» در دانشگاه آزاد برگزار می شود.

به گزارش «نماینده» مدتی پیش بود که حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه ای و با اشاره به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: تمامی رؤسای واحدها، مراکز آموزشی و آموزشکده های سما که قصد اعلام داوطلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، باید تا تاریخ مقرر از سوی قانونگذار، از سمت خود استعفا داده و به هیچ عنوان در پست های مذکور شاغل نباشند.

همین اولتیماتوم از سوی میرزاده کافی بود تا موج استعفا در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به راه بیفتد و برخی رؤسای واحدهای گوناگون به دلیل حضور در انتخابات مجلس، از سمت خود استعفا دهند.

حسن دیباچی رییس واحد کمیجان، محمودی رئیس واحد ورزقان، فردین بوستانی رئیس واحد یاسوج، مجید رحیمی رئیس واحد صفاشهر، علی وفائی رئیس واحد زرندیه، علیرضا اقبالی رئیس واحد بین المللی خلیج فارس، محمد فیضی زنگیر سرپرست واحد گرمی، عثمان باقدم رئیس واحد مریوان، اسعد زاهدی رئیس واحد زاهدان و ... تنها بخشی از چهره هایی هستند که از واحدهای دانشگاه آزاد برای راهیابی به بهارستان برنامه ریزی کرده اند.

از سویی برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که قرار است افرادی چون محسن هاشمی، علی عباس‌پور و سید طه هاشمی که تا کنون خبری از استعفای آنان منتشر نشده است، به عنوان نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند. در صورت فرا رسیدن موعد نام نویسی این افراد به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس، تخلف آنان از قانون انتخابات و بخشنامه رئیس دانشگاه آزاد محرز خواهد بود. از سویی اگر گفته شود که این افراد در موعد مقرر استعفا داده اما خبر کناره گیری آنان رسانه ای نشده بود آن زمان باید پرسید که چرا پس از پایان موعد مقرر، در مثل چنین روزهایی خبرهایی از این اشخاص با عناوین حقوقی نظیر معاونت عمرانی دانشگاه آزاد و رئیس واحد علوم و تحقیقات منتشر می شود!؟

البته طه هاشمی تنها فردی بوده که موضوع استعفایش به منظور حضور در انتخابات مجلس دهم را تکذیب کرده که در این صورت باید او را لیدر و حامی مستعفیان دانشگاه آزادی‌ها برای حضور پر قدرت در انتخابات مجلس دهم معرفی نمود.

اطلاعات جهان نیوز حاکی از آن است، این سه چهره شاخص از مدت ها قبل فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده و حتی یکی از آنان بر سر دوراهی انتخاب شهری است که از آنجا بتواند برای حضور در مجلس نامزد شود؛ برخی نزدیکان این فرد به او پیشنهاد کرده‌اند که نامزدی در شهر محل تولد می تواند زمینه پیروزی او را فراهم‌تر نماید.

یک منبع آگاه نیز خبر داد که روزهای جمعه اتاق فکر انتخاباتی با حضور چهره های شاخص اصلاح طلبان نظیر «ه. ر»، «ح. خ» و «ع. ا.ن» در دانشگاه آزاد برگزار می گردد.

البته این موضوع که هر ایرانی و چهره سیاسی حق دارد برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت های مصرح در قانون استعفا داده و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد شکی نیست، اما کارنامه سیاسی ضعیف و سؤال برانگیز دانشگاه آزاد اسلامی طی سالیان گذشته و حضور پررنگ جهت‌دار در انتخابات و حمایت از برخی جناح ها و چهره های خاص و حمایت مالی از ستادهای انتخاباتی جریان فتنه گر در سال ۸۸ این سؤال را به وجود می آورد که هزینه تبلیغات استعفادهندگان از کرسی های ریاست دانشگاه آزاد چگونه و از چه راهی تامین می گردد!؟

زمانی که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور سخن از «نفوذ پول‌های کثیف در انتخابات» بر زبان آورد، رسانه های اصلاح طلب، شمشیر تیز انتقادات خود را به سوی نمایندگان مجلس نهم نشانه رفتند و با اتهام پراکنی مدعی شدند پول کثیف پشت پرده مجلس نهم است اما این رسانه ها و مدیران سابق دانشگاه آزاد و چهره های سرشناس جبهه اصلاحات هیچ گاه به این سؤال پاسخ ندادند که نام «تزریق پول شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد به نامزدهای خاص در جریان انتخابات های گذشته» از سوی دانشگاه آزاد را چه می گذارند!؟

امکانات دانشگاه آزاد در اختیار احزاب سیاسی

دانشگاه آزاد به طور کلی جزو اموال عمومی کشور است که مدیریت آن تابع قوانین خاصی است، اما پیش از این اسنادی منتشر شده است که نشان می دهد امکانات این دانشگاه به نفع کاندیداها و اشخاص خاصی استفاده شده است.

به عنوان مثال در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از اغتشاشات سال ۸۸ به موارد فراوانی از استفاده از امکانات دانشگاه آزاد برای مقاصد انتخاباتی اشاره شده است که مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در سال های ۸۴ و ۸۸ بوده است.

در این گزارش آمده است: اسناد و مدارک نشان می‌دهند که دانشگاه در نهمین دوره ریاست جمهوری، فعالیت‌های انتخاباتی گسترده ای له یکی از کاندیداها داشته که هزینه‌های این اقدامات از طریق منابع مالی عمومی و شهریه دانشجویان که نزد مدیران به امانت است؛ تأمین شده است. دانشگاه آزاد اسلامی، بصورت سازماندهی شده و با استفاده از امکانات عمومی اقدام به تشکیل ستادهای انتخاباتی به نفع آقای «هاشمی رفسنجانی» نموده و مسئولین (برخی) واحدها با بکارگیری کارکنان، اساتید و تشویق دانشجویان، عملا در انتخابات دخالت داشته‌اند.

این موارد با استفاده از عناوین زیر صورت گرفته است:

* استفاده از امکانات دانشگاه (بعنوان اموال عمومی) در جهت نیل به اهداف جناحی و در فعالیت‌های انتخاباتی

*سوء استفاده از هیأت‌های مذهبی ــ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای مقاصد سیاسی

* جعل اسناد مالی مربوط به انتخابات برای گمراه‌سازی بازرسان احتمالی(با شروع کار تحقیق و تفحص در مجلس هفتم)

* دخالت نماینده رئیس دانشگاه در استان مازندران، رئیس واحد قائم‌شهر، واحد سوادکوه، واحد بابل، واحد ایلام و... هدایت مرکزی این اقدامات در سازمان مرکزی محرز می‌باشد. اسناد مربوط به هر یک از موارد فوق در گزارش خاص آمده است.

همچنین درباره دخالت دانشگاه آزاد در انتخابات سال ۸۸ نیز امده است:

استفاده از امکانات دانشگاه در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، دخالت‌های جانبدارانه مسئولین دانشگاه، ایجاد جبهه رسانه‌ای و «جنگ روانی» پس از اعلام نتایج انتخابات و دامن زدن به اغتشاشات، از عناوین دخالت‌های دانشگاه آزاد در انتخابات سال ۸۸ می‌باشد.

همچنی در اعترافات مسعود باستانی درباه فعالیت هایش در فتنه سال ۸۸ درخصوص سایت جمهوریت آمده است: دفتر این سایت در یکی از دفاتر دانشگاه آزاد مستقر بود و مبالغی که به ما ارائه می‌شد از طریق چکی از سوی دانشگاه آزاد بود.

گوشه چشم دانشگاه آزاد به انتخابات مجلس دهم!؟

هرچند رئیس دانشگاه آزاد صراحتا تاکید کرده که «دانشگاه به هیچ عنوان نباید وارد حاشیه‌سازی و بازی‌های سیاسی شود. دانشگاه آزاد، باشگاه سیاسی نیست و این دانشگاه در انتخابات مجلس، در حمایت یا علیه جناح یا شخصی خاصی وارد عمل نخواهد شد» اما کنار هم قرار گرفتن قطعات یک پازل، مخاطب را به یک پیش زمینه ذهنی و قدیمی درباره دانشگاه آزاد می رساند و آن چیزی نیست جز «دخالت در انتخابات»

البته امید آن است تمامی این شائبه ها در حد گمانه زنی باقی بماند و رنگ بطلان به خود بگیرد و دانشگاه آزاد اسلامی از مسیر رشد علمی کشور خارج نشود و به گفته میرزاده این دانشگاه هیچ گاه وارد حاشیه سازی و بازی های سیاسی نشود اما عملکرد گذشته و برخی از تحرکات رسانه های خاص متعلق به این دانشگاه در حال حاضر، تصویری غیر از ادعای رئیس فعلی دانشگاه آزاد را به ذهن مترتب می نماید.

باید منتظر ماند و دید آیا در سالیان آتی «دخالت در انتخابات مجلس دهم» هم به سیاهه نتایج تحقیق و بررسی از دانشگاه آزاد افزوده خواهد شد یا خیر!؟

نظر شما